Van Dik Hout is ook een naam van een band. - Reisverslag uit Istres, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Van Dik Hout is ook een naam van een band. - Reisverslag uit Istres, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Van Dik Hout is ook een naam van een band.

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

30 Juni 2014 | Frankrijk, Istres

En ik ben vooral van de stem van de zanger een fan. Ze hebben een prachtig liedje op het repertoire en dat het 'Stil in mij'. En dat heb ik ook heel regelmatig. Dan wordt het stil in mij. In die status geniet ik en ik kan dat dan niet uitdrukken in een andere emotie als dat het wordt .....

Kortom ik heb wat met die band maar ook met die tekst. Met enige regelmaat wordt het dus 'stil in mij'. En in die status bevind ik me vandaag. Wat een mooie dag. Ik ben alle emoties van de afgelopen week op een rij aan het zetten geweest. En in plaats van euforisch in vreugde uit te barsten, want dat zou je verwachten. Nee, dan wordt het ' stil in mij'. Over een uurtje zal dat anders zijn. Dan speelt Nederland tegen Mexico en dan laat ik me horen bij de spannende momenten.

Maar nu is het 'Stil' en dat is goed zo.

Op zulke momenten realiseer je je ook dat je zaken vergeten bent. En een daarvan wil ik noemen. Mijn broer Simon heeft gisteren samen met Marga, zijn vrouw, en zijn kinderen Laura, Claudy en Ramon het feit herdacht dat ze samen 40 jaren getrouwd waren. Ik hoop dat ze een mooi feest gehad hebben want dat wens ik ze med namens Wil en de kinderen vanaf deze plek van harte toe.

Nu wat over het fietsen van vandaag. Gisteren verliep moeizaam. Vandaag wat beter. Minder heftig geklommen maar nu was 'My friend the wind' me niet behulpzaam. Na de heuvels waar hij al behoorlijk parten speelde, kwam hij op het vlakkere deel geheel tot zijn recht. Het was geen orkaankracht maar 5/6 was het zeker. En daar fietste ik dus tegen in. Dat is voor een paar kilometer helemaal niet erg maar voor een volledige dag ...... Vul maar in.

Maar goed gisteren dik 60 k's nu een stevige 70 en ik ben iets voorbij Istres beland.

Een mooi plekje en een leuke camping zijn mijn deel. Ik ga nu afsluiten want de TV roept me zeer dringend. Helaas is er op de camping vandaag (zondag) geen internet. Het doet het niet dus jullie moeten een dagje op dit verslag wachten. Ik hoop dat jullie dit euvel mij vergeven.

Groeten
Raymond

  • 30 Juni 2014 - 18:59

    Jacques :

    Zo het ritme begint te komen en dan wordt het vanzelf "Stil in mij" en fiets je maar door de wind tegen en ja zo leek het ook met het voetbal. En de eindsessie leek het zelfde. Vol goede moed waren d laatste 5 minuten de faam des werelds. Ik hoop dat je hebt genoten van het spel. En zoals het zo mooi heet de knikkers kwamen bij de meest educatieve ploeg. En dat zeg ik zonder schroom, want daarvan heb ik genoten. Dus Raymond houdt je aan dit ritme dan zul je echt blijven genieten, ondanks het tegenspel van de wind. Zeg veel plezier en tot de volgende keer. Jacques

  • 30 Juni 2014 - 19:00

    Willem:

    Hoi Raymond,

    Leuk om je belevenissen weer te lezen. Zoals ik vandaag in je verslag lees ging het niet van een leien dakje.
    De wind speelde je parten maar je hebt het moedig getrotseerd.

    "Stil in mij" is ook voor mij een begrip en ik kan het zeer zeker op waarde inschatten.Geniet van de "stiltemomenten"ze zijn dierbaar. In die momenten heb ik persoonlijk veel over mezelf geleerd.

    Inmiddels weet je de uitslag van de WK wedstrijd Nederland- Mexico. Hopelijk ben je nog een beetje bij stem maar als het "stil in mij" is hoef je niet te praten.

    Geniet van de voortzetting van je reis en ik lees je graag.

    Willem

  • 30 Juni 2014 - 21:02

    Lia:

    Hoi Raymond,

    Na alle andere "werkzaamheden"" heb ik nu net jouw verslag gelezen en ik heb respect voor de manier waarop jij je blog schrijft, het raakt me echt en het nodigd natuurlijk uit je te blijven volgen.
    Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 131114

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: