En dan komt ie toch nog ' horaire', het onweer! - Reisverslag uit Le Mas-d'Azil, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu En dan komt ie toch nog ' horaire', het onweer! - Reisverslag uit Le Mas-d'Azil, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

En dan komt ie toch nog ' horaire', het onweer!

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

06 Juli 2014 | Frankrijk, Le Mas-d'Azil

Vandaag na natuurlijk gisteravond (nacht) een prachtige voetbalwedstrijd, waar ik van heb genoten. Ben ik toch om 5.40 opgestaan. Ik vind het leuk om dan lekker kalm aan te doen en om circa 6.45 zat ik gepakt en gezakt op de fiets. Ik moest vandaag van track wisselen, dus het duurde even voordat ik het goede pad gevonden had.

Er werd/wordt onweer voorspeld en dat is te merken. De lucht is vochtig en er zijn veel wolken. Het echte stijgen en dalen is begonnen, dus meteen maar even tot ca. 500 meter hoogte en daarna weer dalen en stijgen ... Zo verliep mijn ochtend geleidelijk met de nodige rustpauzes. Ik schoot lekker op voor mijn gevoel.

Ik heb voor vandaag in mijn plannen 80 k's opgenomen maar deze heb ik onderweg moeten bijstellen. Het werd allengs drukkender en de wolken pakten stevig samen. Kortom het sein om snel te stoppen.

Op ca. 70 k. kwam ik een boerencamping tegen die ik heb opgezocht. Ik sta op een mooi plekje met vooral rust in mijn omgeving. Maar ook een mooi uitzicht. Het is inmiddels zondagmiddag dus alle winkels zijn dicht. Toch nog even terug naar het dorp voor internet en een biertje op het terras. En ja hoor, toen pakte het toch even uit. Maar ik zat droog onder de luifel, dus overkwam mij niets.

De pachteres van het tentje bleek een Nederlandse te zijn. Ik heb even gezellig met haar gepraat. Want het terras was inmiddels leeg gestroomd. Zij woont hier met haar gezin in een commune in de buurt. Het was leuk om even met haar te praten.

Goed even dit stukje op internet zetten, nog wat contact met/via whattsapp, nu het nog kan en dan terug naar de camping, kijken of mijn tent dit avontuur overleefd heeft. Gelukkig heb ik geen belangrijke spullen buiten laten staan. Dus het zal wel meevallen denk ik.

Ik zit hier op een hele bijzondere plek in de Pyreneeën vanaf nu P te noemen. Ik ben gefietst door een natuurlijke tunnel door een berg, gemaakt door een rivier. Die er nu nog door heen loopt. Het geheel is vorig jaar gerenoveerd. Er lopen hier dus veel toeristen rond. Op dit moment veel fransen en af en toe een verdwaalde Belg of Brit.

Over een tijdje zal het hier wel anders zijn. Maar dit terzijde.

Goed, ik ga weer terug in mijn tentje. Ik ga ff wat slaap inhalen zo.
Wil heeft het avontuur in Barchem met al haar vriendinnen ook met goed gevolg afgesloten en moet morgen of dinsdag weer aan het werk. Dat weet ik niet zeker.

Groeten en tot morgen, Raymond

  • 06 Juli 2014 - 17:20

    Karste En Geertje:

    Hallo Raymond
    Wat fijn te lezen dat je geniet van je tocht!! En van de voetbal natuurlijk. Weer door! En nu heb je al heel wat kilometers in de benen dus ben je goed op weg. Geniet van alles wat je tegenkomt wat de natuur je geeft te genieten. Ja daar kun je stil van worden. En die leuke kontakten met mensen onderweg geweldig! Je hebt de krekels gehoord? Ik las net in een blad dat de krekel de zomer kent,maar de lente en de herfst zijn hem vreemd. Dus het is zomer en ben je op de juiste plek.
    Nu we wensen je nog een goed vervolg van je reis.
    Lieve groet van Karste en Geertje

  • 06 Juli 2014 - 17:56

    Jacques:

    Je komt op de meest onverwachte momenten Hollanders tegen, en wat zijn we een familie na de wedstrijd. Het vertrouwen stijgt. Dus duimen enz. dat ook zij het halen. De tour is ook begonnen
    en daar zal jij mogelijk nog iets van zien. Of ontwijk je dat ook. Het is goed dat je jouw persoonlijke
    situatie goed ter hand neemt en daar het fietsprogramma op afstemt. Het al wel waar zijn vooral met drukkend weer maar wat je van de natuur terugkrijgt is denk ik onbetaalbaar. Zeg veel succes en goed slapen en tot morgen. Jacques

  • 06 Juli 2014 - 20:52

    Truus:

    Hoi Raymond,
    Inderdaad wij zijn weer terug van Barchem en hebben 4 prachtige dagen gehad!
    Ik ben nu weer helemaal bij met lezen en wat fijn, dat je er zo van geniet!
    Nog veel plezier en succes!! groetjes, Truus.

  • 06 Juli 2014 - 21:36

    Francis:

    Dag Ray,

    Al in de Pyreneeën aangekomen! Een mooi stukje natuur denk ik, geniet ervan! Het gaat je goed, zo te horen.
    Wij hebben hier zojuist een enorme wolkbreuk overleefd, wel vallende bomen, maar geen mensen schade gelukkig.
    De tuin zal er blij mee zijn! Succes morgen weer, groet Francis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 131194

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: