De reis terug, een avontuur op zich, deel 1. - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu De reis terug, een avontuur op zich, deel 1. - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

De reis terug, een avontuur op zich, deel 1.

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

07 Juli 2014 | Frankrijk, Toulouse

Vandaag vroeg uit de veren en alhoewel het nog stevig regende gewoon de boel opgepakt en op het fietsje gestapt naar Saint Girons. Dat kotje was toch maar niks en ik had voor mijn gevoel nauwelijks geslapen. De muggen speelden verstoppertje met mij en elke keer als ik ze niet kon vinden kreeg ik als beloning een prik. Ik ben dus stevig met de spray aan de gang geweest maar dat mocht niet baten.

Nog een lekkere klim van ca. 150 meter na een behoorlijke aanloop, dus dat ging lekker. Het bleef maar plenzen. Ik kwam in Saint Girons aan en daar meteen op zoek naar een station. Overal vond je nog bordjes 'Gare SNCF' wat in Frankrijk volgens mij treinstation betekent, ik dus die bordjes maar volgen. Maar alles wat ik vond was wel een station maar geen rails en die heb je als je met een trein wilt reizen tocht echt nodig, weet ik.

Na nog wat heen en weer vragen bleek het een oud station te zijn. De verbinding was tegenwoordig met een bus geregeld. Gelukkig was er in dat gebouw wel een kantoor van busstation, waar ik vandaag een hele aardige relatie mee heb opgebouwd. Ik was er om ca. Half 10. En de juffrouw in kwestie gaf mij aan dat als ik snel was ik om 10.00 uur kon vertrekken en dan vanavond al in Amsterdam zou zijn. Nu dat is niet tegen dovemansoren gezegd en ik dus snel naar de overkant waar de halte was. In de bus kon ik me ook omkleden. Ik had mijn natte fietskleding nog aan nl. Maar helaas wat ik ook probeerde in mijn beste Frans, de buschauffeur wilde mij niet meenemen.

Dus dat plan ging niet door. Ik dus weer terug naar mijn vriendin. Die sloeg me aan het bellen en het internetten van jewelste. Je kon merken dat ze het heel vervelend vond. Op dat gebied (treinreizen (bus) met de fiets) ben ik wel wat gewend, dus ik was en bleef heel rustig en vriendelijk. Na ca. een uur kwam ze met een totaal ander plan. Vanavond om 17.35 kon ik met de bus mee naar Boussens en vervolgens met de trein naar Toulouse. Dan moet ik daar de rest van mijn reis regelen.

Daar heb ik dan vanaf 20.00 uur tot ca. 00.53 de tijd voor want dat is nl. de vertrektijd van de nachttrein naar Parijs Austerlitz. Deze trein komt daar morgenochtend om ca 07.20 aan. Vandaag wordt het weer een nieuw avontuur. Met de fiets de metro in naar Gare du Nord en daar de regionale trein naar Lille nemen, van daaruit kan ik dan regionaal verder naar Brussel en Antwerpen, Breda etc. Maar dat gaan we nog wel zien. Eerst dit stukje maar, jullie horen of zien wel of het allemaal gelukt is. Dit stukje typ ik in de trein naar Toulouse, dus het eerste deel is gelukt. Ik ben op weg. Of we stranden ... Dat weet alleen onze lieve Heer. We zien wel.
Groeten Raymond.

  • 09 Juli 2014 - 15:07

    Lia:

    Lieve Raymond,

    Wat een pech, maar goed van jou dat je nog steeds je goede humeur blijft houden en niet bij de pakken neer gaat zitten. Ik hoop voor jou dat de rest van de reis beter verloopt en dat je vandaag of morgen weer veilig thuis komt. Het weer is je anders vooruit gegaan want het regende gisteren en vandaag behoorlijk. Geen zomer dus maar wie weet als je thuis komt verandert dan ook nog eens. Nu Ray zet je beste beentje voor en ..... tot in Zwolle

    Liefs Lia

  • 09 Juli 2014 - 15:47

    Jacques:

    Beste coureur, na je besluit lijkt alles je wel tegen te werken, maar gelukkig heb je een juiste instelling ik moet er iets van maken. Echt het is echt zwaar naar huis, maar ko op en vanavond doen onze jongens het voor ons. Succes man. Jacques

  • 09 Juli 2014 - 17:29

    Truus:

    Hoi Raymond,
    Inmiddels heb ik via een mailtje van Wil begrepen, dat je weer thuis bent!!
    Gelukkig!! Kun je nu lekker bijkomen van alle belevenissen!
    groetjes, Truus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 131111

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: