Deel 2, De reis terug een avontuur op zich. - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Deel 2, De reis terug een avontuur op zich. - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Deel 2, De reis terug een avontuur op zich.

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

08 Juli 2014 | Nederland, Roosendaal

Inmiddels is het een volledige dag later. Ik zit in de trein van Roosendaal naar Zwolle. Gisteravond is het dus niet doorgegaan. Ik heb de nacht doorgebracht in een hotel in Toulouse. In de trein van vannacht was geen plaats meer voor een fiets en dit kon om deze reden dus niet doorgaan. De eerste mogelijkheid was vanmorgen om 6.05 met de TGV naar Paris gare Montparnasse. Dat heb ik gedaan. Vanmorgen om 4 uur wakker geworden en ik durfde niet meer te gaan slapen omdat ik bang was dat ik door de wekkers heen zou slapen.
Om half zes stond ik gepakt en gezakt op het station. Dus die trein heb ik gehaald.
Om 12.11 aangekomen en met de metro naar Gare du Nord. De toegangspoortjes voor de metro waren te smal. Dus naar een bredere waar bewakers voor stonden, die mij in eerste instantie niet doorlieten. Mijn fiets was te lang. Na even wat zielig kijken en wat buitenlander gestuntel dat ik dan mijn trein niet zou halen, werd de poort toch open gedaan. En ja hoor ik was om 12.45 op het Gare du Nord. En had nog even tijd voor een broodje en koffie. Om 13.11 de volgende trein naar Lille. Ook dat ging perfect. Maar nu waren mijn kaartjes op. Meer kon ik gisteravond in Toulouse niet regelen. Ik moest maar in Lille verder navragen.

Zo gezegd zo gedaan. Aan het loket waar ik mijn kaartje haalde stond een aardige oudere man. Hij praatte goed Frans en ook Nederlands. Hij bleek een soort pater te zijn (kanunnik van een orde die ik niet ken). Hij beheerde een heiligdom in Poitiers, waar zijn orde hem naar toe had gestuurd 8 jaar geleden. Hij ging nu een weekje bij zijn zus logeren, die hem zou ophalen in St. Niklaas. Dat was dus dezelfde kant op waar ik heen ging. Dus we hebben vanaf dat moment samen gereisd. Het bleek een gezellige prater en we hebben over van alles en nog wat gebabbeld.

Ook ontmoette ik 2 dames, die ook hun fietsvakantiereis hadden afgebroken vanwege het weer, dat ook de komende dagen niet zou gaan verbeteren.

Ook met hen heb ik na Antwerpen nog even gezellig met hen zitten babbelen. Ik heb hen vooral uitgelegd hoe ik dat uiteindelijk allemaal doe met een GPS en zo.
Ook zij waren best enthousiast over wat zij tot nu toe meegemaakt hadden.

In Roosendaal heb ik hen goedendag gezegd, heb ik ingelogd in het nederlandse treinsysteem en was vervolgens net op tijd om de trein naar Zwolle te halen, waar ik nu in zit.

Om 22.11 uur komt er hoop ik nu een einde aan dit avontuur.
Dank jullie wel voor jullie hartverwarmende reacties op mijn blog, vooral nadat ik bekend maakte dat ik ermee zou stoppen. Dat geeft de burger weer moed.

De volgende tochten zullen zeker wat korter en dichter bij huis blijven. Jullie horen en zien wel weer wanneer dat gaat gebeuren. Ik meld me tegen die tijd wel weer.
Groeten,
Raymond.

  • 10 Juli 2014 - 09:07

    Jacques :

    hoi Raymond, je zult wel uitgereisd thuis gekomen zijn. Ja je kunt niet anders zeggen dat je
    ontberingen toch uiteindelijk je einddoel hebben bereikt. Na alle overwegingen nu een heerlijke rust toegewenst en houdt moed ook voor kortere afstanden. Gegroet, Jacques
    ps natuurlijk een fijne rust gewenst.

  • 10 Juli 2014 - 10:35

    Lia:

    Hoi Ray,


  • 10 Juli 2014 - 10:38

    Lia:

    Zo nu even de tekst weer opnieuw opmaken, ik heb hem per ongeluk gewist vlak voor de bevestiging.
    Rust nu maar lekker uit na je fietsavontuur, geniet van je welverdiende rust.
    See you soon!!!
    Lia

  • 13 Juli 2014 - 11:56

    Simon:

    Wel, alweer opgekalefaterd, broeder? Ik wil je vragen om me te helpen met pc-vragen rond accounts enz. Daar weet je vast veel van af, meer als ik.
    Ik heb je fietstocht deze keer wat minder intensief gevolgd. Toch begrijp ik dat je je fiets nog niet aan de wilgen hebt gehangen. Volgens mij is de etappe naar Eibergen een uiterst geschikt kort tochtje om af te kicken. Of heb ik dat mis?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 2131
Totaal aantal bezoekers 131148

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: