Met mijn geplande route zit het niet mee vandaag - Reisverslag uit Saint-Sorlin, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Met mijn geplande route zit het niet mee vandaag - Reisverslag uit Saint-Sorlin, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Met mijn geplande route zit het niet mee vandaag

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

16 Mei 2015 | Frankrijk, Saint-Sorlin

Ik had jullie gisteren een blog beloofd maar zoals altijd kan ik die belofte alleen nakomen als het wifimodem meewerkt. En je raad het al. Dat deed ie gisteren dus niet.

Dat gold ook voor het weer. We hebben gisteren in Huez lekker genoten van een dagje sneeuw. En eigenlijk krijg/kreeg ik daar vandaag nog een staartje van mee. Maar daarover straks meer.

Gisteren dus heerlijk zitten chillen in ons schitterende appartementje. Lekker bijkomen van alle inspanningen op de Alp. Ieder kon lekker zijn of haar eigen ding doen. We hebben genoten. Op z'n tijd een stiltecentrum en op z'n tijd een kippenhok. Zo komt iedereen aan z'n trekken. Om 17.00 uur aan de weg gaan staan om de bus naar het dorp beneden te nemen maar een aardige Belgische mijnheer nam ons in zijn busje mee. De charmes van de dames werken dus niet alleen op mij persoonlijk in.

In Bourg... geshopped en daarna heerlijk gegeten bij onze gastheren van 'Kobra Evenementen'. Ook de dames van deze club hadden erg hun best gedaan het lekker te laten smaken. Om 21.00 uur met een echte taxi naar boven en nog even heerlijk nagebabbeld. Kortom een leuke dag.

Vanmorgen iets minder vroeg opgestaan en de fiets klaargezet en opgeladen. Vervolgens nog een lekker ontbijt en enthousiast uitgezwaaid door 'mijn harem'. Natuurlijk van Wil nog een extra dikke knuffel en toen 'downhill'.

Beneden aangekomen stond Willem geduldig op me te wachten langs de kant van de weg. Na kort met hem te hebben gebabbeld, heb ik hem nogmaals bedankt voor alle goede zorgen en dat geldt natuurlijk ook voor voor Margriet en Tijmen (de chauffeur).

Het zonnetje deed flink zijn best en zo ging ik vol goede moed op weg. Die moed is me in de loop van de tocht behoorlijk in de schoenen gaan zitten. De weg ging langzaam over van een aardig te fietsen (met bepakking) stijgingspercentage naar iets tussen de 7 en de 15. Je snapt dat min of meer 'ongeoefende' benen dat nog niet urenlang kunnen volhouden. Dus na verloop van tijd maar afgestapt en wat erbij gaan lopen. Gaande weg kwam er van fietsen helemaal niets meer en heb ik alleen maar gelopen.

Ik vergeet helemaal te vermelden dat er ook een soort 'mistral' woei, waar ik vooral last van had langs een hoog liggend stuwmeer (zie foto's). Daar stond werkelijk geen enkele beschutting en de wind met zeker kracht 4 was pal tegen.

Zo af en toe als het kon toch op de fiets en warempel na verloop van tijd kwam ik toch in de buurt van de top van de 'Glandon' (1946 m). Ik moest nog zo'n twee kilometer rijden naar de top toen mij echt duidelijk werd gemaakt door een zeer vriendelijke fransman dat ik doorgang op de 'Glandon' kon vergeten. Ik deed er verstandiger aan om de route over de 'Croix de Fer' te nemen, die was wel open. Zo gezegd zo gedaan dus. En nu zit ik dus zo'n 5 kilometer verder dit blog te schrijven. Een leuke camping, waar ik gezien de hoogte (nog steeds 1.567 meter) er voor gekozen heb om een hutje te nemen. Iets duurder maar wel wat warmer en comfortabeler.

Nu ik ga er weer mee stoppen. Ik hoop dat ik morgen het goede spoor weer kan vinden. Oh ja wel even fietsend en lopend zo'n kleine 1.400 hoogtemeters gedaan vandaag en dat op 56 kilometer afstand.

Tot morgen en nog steeds vol goede moed.

Raymond

  • 16 Mei 2015 - 21:00

    Marianne:

    Dag Raymond,
    Een pittig begin Raymond! Jan vertelde dat hij op de Amstel Gold race 2000 hoogtemeters had gereden over maar liefst 150km. Het was voor jou dus een steile dag!
    Letterlijk kan ik je geen arm of schouder bieden, zoals jij mij dat doet tijdens het wandelen. Maar figuurlijk stuur ik mijn arm en schouder naar Frankrijk, naar jou toe :). Je voelt het wel morgen tijdens de steile stukken. Goede tocht!

  • 16 Mei 2015 - 21:08

    Agnes:

    Hoi Raymond,
    Tjonge wat een avontuur! Ondanks de hoogtes en.de mistral is het je toch gelukt!
    En natuurlijk welverdiend een blokhut gekozen. Voor morgen heel veel succes en we duimen dat je spoedig op het juiste spoor zit.
    Groet namens ons allemaal, Agnes

  • 16 Mei 2015 - 22:09

    Susan:

    Mooi verhaal, mooie tocht. Goed idee om hutje te boeken! Succes morgen! X

  • 16 Mei 2015 - 22:41

    Jan Groot And Nel Van Der Loos:

    Oei, dat was met recht afzien. Hopelijk brengt de dag van morgen je meer voldoening dan deze.

    Petje af! Hou je taai,

    Jan

  • 16 Mei 2015 - 23:06

    Geertje:

    vanuit mijn warme kamer in Zwolle een groet aan jou. Vanmorgen zaten we nog aan het ontbijt in Huez en hebben we je uitgezwaaid. prachtige dagen gehad, gewandeld en gefietst in een warm en koud berglandschap in prima gezelschap. Jij hebt een heel pittige tocht achter de rug, en ik lees je verslag met respect voor je moeilijke start van deze reis. Succes morgen en tot horens, goede reis...................

  • 17 Mei 2015 - 14:41

    Anja Van Dijken:

    O je sneeuw en de pas dicht....Je begint ook wel aan een monster uitdaging met al die hoogte meters.
    Hier schijnt ook sneeuw te liggen. Maar ik heb er voor gekozen om in Urdos om half 2 te stoppen. Heb geen enkel idee hoe lang ik ovet de laatste 15 km en 840hoogte meters doe. Als morgen blijkt dat het een eitje is dan zal ik het in het blog vermelden.
    Goed dat je de tent even op de fiets laat. ik kwam een Oostenrijker tegen die al 4 jaar over de wereld fietst op een zelf gebouwde fiets. Fiets en bagage was 27 kg. Kijk daar kunnen we nog wat van leren.Hij vertelde dat het weer erg koud was s nachts. Dus ik denk dat je een juid te keuze hebt gemaakt.
    Wb Lourdes, ik ben gewoon te nuchter en zie meerde commercie dan de rest. Heb wel respect voor al die mensen die daar aan voorbij lopen en gaan waarvoor ze komen. Kracht putten uit wat daar gebeurd.
    Welke route volg jij Raymond of kan ik dat weer ergens anders lezen?
    In ieder geval veel plezier tijdens je tocht.
    Gr en tot blogs Anja

  • 17 Mei 2015 - 15:25

    Marlies:

    He Anton:)
    Mooi verhaal! Zo te lezen heb je al een barre (koude) tocht achter de rug!
    Fijn dat je een hutje hebt kunnen huren. Dat was na zo'n comfortabel huis en die kou wel aangenamer.
    Ik hoop dat het weer snel beter en aangenamer word.

    De reis terug met Wil, Rob en Tijmen ging snel. We hadden mooie gesprekken in de auto. Trouwens ook in 'Hues'. Wat een mooie tijd hebben we daar gehad. Bedankt voor jullie gezelligheid.
    Vanochtend meegedaan met de RPM en nog even de dagen en de reis van gisteren uitgewisseld.
    Hele goede fietsdagen. Ik zal je volgen en zo af en toe reageren.
    Ik spreek je snel weer.
    Marlies

  • 19 Mei 2015 - 23:27

    Lia:

    Hoi Raymond,

    Wat een fiestocht die eerste dag!! Knap van je dat je de fietstocht hebt voortgezet.
    Sorry, ik wist niet dat jij weer een blog bijhoud maar vanaf vandaag zal ik jouw fietstocht wer volgen.
    Hou nje taai en hopelijk mooier weer. Lia

Tags: Frankrijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 131092

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: