Met de fiets en met de trein - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Met de fiets en met de trein - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Met de fiets en met de trein

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

07 Juli 2010 | Litouwen, Vilnius

Hallo allemaal,
Hier weer het verhaal van Aonne. Hij begint met een verwijzing naar gisteren waarin ik aankondig dat wij ons gaan laten verwennen in Druskininkai.

Nou dat laatste is helemaal gelukt, door een masseur ben ik flink aangepakt, vooral mijn schouders en nek zaten helemaal vast. Hij gaf mij het advies de rest van de vakantie mij in elk land te laten masseren. Voor de rest heeft deze stad niet de grandeur die we verwacht hadden. Het zijn allen moderne hotels en de gewone huizen zien er nogal vervallen uit. We krijgen een flinke onweersbui. 's Avonds bij een " watermolen" gegeten en toe op de camping voor de buis om Nederland te zien winnen met 3-2!! Het is nogal laat geworden.
Vanochtend was het gelukkig droog en fietsten om half acht vanaf de camping. We gaan door een geweldig mooi gebied met vrijwel geen verkeer. De weg is geasfalteerd met subsidie van de EG. Pas in Varena na 60 km kunnen we koffie krijgen en we nemen meteen maar en warme lunch. We zijn dan op de helft naar Vilnius. Onderweg is in die kleine plaatsen geen accomodatie te verkrijgen. Opeens zien we een station en ja hoor over 15 min. gaat er een boemeltje naar Vilnius, de fietsen kunnen voor 2 euro mee.
De camping ligt 6 km buiten de stad. We zullen uitzoeken hoe we morgen bij het vliegveld kunnen komen.


Groetjes van Aonne en natuurlijk Raymond.

  • 07 Juli 2010 - 14:19

    Simon:

    Ik heb Wil en Truus alleen via de sms 'gezien' in fraai Barchem. Maar... ze waren er wel. En nu komt Wil naar Vilnius toe. Heb je wel een bagagedrager, broeder? Of fietst Wil nu ook een stukkie mee op haar eigen fiets? Hoe dan ook... Geniet van mooi Litouwen.

  • 07 Juli 2010 - 14:34

    Tineke:

    hallo Raymond, Wil en Aonne,

    dit is de eerste keer dat ik reageer maar dat komt niet dat ik niet meegeniet van jullie reis maar meer omdat ik het zo druk heb met heel veel te organiseren waardoor ik geen tijd had.
    elke dag keek ik wel even vlug en wat een belevenissen, wouw, echt een vakantie maar dat fietsen, nee dat is niets voor mij maar ik heb wel respect voor jullie prestatie!
    prachtige foto's.
    zondag de finale, goed hé!
    geniet nog maar even en fietse en tot horens.
    groetjes

    Jan en Tineke

  • 07 Juli 2010 - 15:09

    Francis:

    Hallo Mannen,

    Nou Wil is inmiddels al bijna onderweg naar Amsterdam en zal jullie morgen gaan vergezellen. de tijd gaat snel en ja huis wordt mooi Raymond! Vanmiddag heb ik Wil effe gedag gezegd en hopelijk hebben jullie een mooie tijd samen. Vast veel plezier! groeten Francis

  • 07 Juli 2010 - 16:06

    Lia:

    Hallo fiets-heren,

    Hier weer een berichtje van mij. Ik wil jullie niet afvallen voor wat de fiets prestaties betreft maar ik heb ook een kleine prestatie gedaan n.l. ik ben van twee t/m 6 juli naar Londen geweest (zelf reidend) waarvan ik afgelopen dinsdag avond ze maar woensdagmorgen ben teruggekeerd. Maar net zo als jullie met een héél fijn en voldaan gevoel. Vanmorgen Wil nog even gesproken en een fijne vakantie toegewenst samen met jullie. Wat fijn elkaar weer tezien en met elkaar te gaan fietsen daar in dat verre land. Geniet ervan, wij genieten van jullie verhalen. Tot de volgende keer,
    Lia

  • 07 Juli 2010 - 20:40

    Susan:

    Goed bezig pap! Morgen komt mama, ze is nu hier bij ons in Amsterdam. Gezellig hoor.. veel plezier met de meisjes mannen! x x x

  • 08 Juli 2010 - 16:49

    Agnes:

    Hallo allemaal,

    Als jullie dit lezen zijn jullie waarschijnlijk herenigd. Ik kreeg een uur geleden een sms dat Wil is geland! Mooie verhalen van de laatste dagen. Wij wensen jullie fijne fietsdagen samen! Groet van Elsemarijn, Marlot, Floris, Sjaan en Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 131380

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: