Alweer richting een nieuwe grens - Reisverslag uit Gevgelija, Macedonië van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Alweer richting een nieuwe grens - Reisverslag uit Gevgelija, Macedonië van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Alweer richting een nieuwe grens

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

26 September 2013 | Macedonië, Gevgelija

Vandaag komt Griekenland langzaamaan in beeld. Al doen de Macedoniers er alles aan om dat de verdoezelen. Ze hebben een hekel aan Grieken en de Grieken aan hun. Zo kon ik vandaag geen landkaart van Griekenland kopen hier in de omgeving, dat zal ik dus echt in Griekenland moeten doen.

Maar goed aan dat soort sentimenten heb ik even geen boodschap. Dus gewoon even tot morgen wachten. Ik ben vandaag door een mooi stukje Macedonië getrokken. Een prachtige kloof met boven op de heuvels prachtige vergezichten. Mooi weer en geen mist,je kon dus ver kijken. Ik heb genoten onderweg. Beneden in de dalen wat minder want dan zie je alleen maar bomen en dat gaat gauw vervelen, zal ik jullie vertellen.

Dus gewoon een leuke tocht, warm weer, niet al te veel verkeer, dus mijn liefje wat wil je nog meer. Het was warm vandaag, dus naast de 2 en een have liter water nog wat ijsthee en cola voor de afwisseling. Maar ik heb het overleefd, de 10 BB weer gehaald en mezelf met een biertje beloond en er zullen er nog wel 1 of 2 volgen denkmik bij het eten.

Ook hier is het spotgoedkoop. Je moet echt je best doen om je geld kwijt te raken hier. Cola, gekoeld en wel, nog geen 50 eurocent en ga zo maar door.
Ook het eten is hier heerlijk. Was het in het begin eigenlijk alleen ' mixed grill' met een salade, nu eet ik al een paar avonden een Macedonisch gerecht, een soort kookpotje van kip, varken en rundvlees in een champignon, kaas , uien saus. Je eet je vingers er zowat bij op.

Ik ben benieuwd wat ik vanavond ga eten, ik heb trek voor 10.
Als ik het onthou, zal ik het morgen rapporteren anders wordt het morgen vast iets Grieks.

Groeten
Raymond

  • 26 September 2013 - 17:56

    Simon:

    He, geen Tzatziki ? Macedonië is niet verkeerd als ik het zo begrijp.
    Geen sirtaki en geen borden kapot gooien om je geluk te wensen?
    Die tocht door de Balkan is toch bijzonder.
    Laat het biertje je smaken. Zum Wohl! Salute! Cheers! Of op zijn Hollands: kiep maar in, tussen neus en kin, enz. Djuus!

  • 26 September 2013 - 18:43

    Jan:

    Hoi Raymond,

    er is het thema 'grenzen', telkens weer een overschrijding.Volgens mij is dit grensoverschrijding nr. 6. En telkens weer een ander land. Griekenland kan jouw euro's goed gebruiken. Fijn dat Joost in aantocht is! veel plezier samen, met hopelijk niet teveel tegenslag en ongemak. veel groeten, ook van nel, Jan

  • 26 September 2013 - 19:11

    Willem Brader:

    Hoi Raymond,

    Laat ik nu toevallig een landkaart hebben van Griekenland maar op dit moment heb je er zo weinig aan. Je geniet van de deugden des levens en moge je het wel bekome. Nog even en je zoon is bij je en kunnen jullie gezellig keuvelend de weg vervolgen.
    Heel veel plezier en maak er iets moois van.

    Willem

  • 26 September 2013 - 22:30

    Lia:

    Hoi Raymond,

    Wat ben jij toch een gelukkig man, al moet je er zelf wel voor fietsen. Een klein beetje jaloers ben ik wel maar ik doe je het niet na. Nog een paar daagjes en dan heb je je zoon bij je, geniet er samen van.
    En voor nu wel te rusten en gezond weer op.
    Lia

  • 26 September 2013 - 23:52

    Jacques:

    Zo de aanstormende grens zorgt voor schrijvende bezoekers, de kijkers zijn het grootst haast 47.000
    Je oogst veel succes mijn broeder en je wordt goed aangemoedigd. Dat merk je ook want de kilometers verdwijnen onder je banden. Door het hogerop te zoeken is zelfs een rustige rijomgeving met schitterende vergezichten het resultaat. Vandaag hebben we je gemist bij Fons, maar ook weer niet want iedereen was in volle bewondering van jouw prestaties de schrijfpen die goed door jou wordt gehanteerd. Morgen zal je dan in Thessaloníki aankomen en alles in gereedheid brengen om je zoon Joost te verwelkomen , en samen met hem de laatste sportieve goed 600 km te befietsen. Het zullen wederom plezierige dagen zijn met hopelijk zon en rugwind en zeelucht en sávonds de sirtaki.
    Tot morgen en laat de trappers lekker gaan. Jacques

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 131112

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: