Les Pyrynėės, j'arrive! - Reisverslag uit Mirepoix, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Les Pyrynėės, j'arrive! - Reisverslag uit Mirepoix, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Les Pyrynėės, j'arrive!

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

05 Juli 2014 | Frankrijk, Mirepoix

Vandaag leek het of ik in het verkeerde land aan het fietsen was. Het was toch zeker Italië (Toscane), dat ik mij herinner als waar zij de stadjes boven op een heuvel bouwden. Nu in deze streek kunnen ze er ook wat van. Vandaag een paar maal beleefd, dat je om verder te kunnen een steile heuvel op moet klimmen om vervolgens je weg met een knallende afdaling te vervolgen.

Maar daarom niet getreurd, de wind ,mijn vriend, was niet aanwezig vandaag. De zon in al zijn onbarmhartigheid wel. En dat laatste maakte mijn tocht van ca. 50 k's toch nog behoorlijk zwaar. Waarom maar 50 k's vandaag, dat was om 2 redenen. Ten eerste dat na een volle week fietsen ik toe ben/was aan wat rust. Maar ook dat ik omdat de wedstrijd pas om 10 uur vanavond gespeeld wordt, ik wat vooruit wil slapen want morgen moet ik er echt aan geloven qua tocht.

Dan worden de heuvels weer wat hoger en kun je ze langzamerhand gewoon bergen gaan noemen. Ja, ik nader de Pyreneeën, en dat gaat me zeker niet in de 'warme fietskleding' zitten ben ik bang.

Ik wil dus morgenochtend als het me lukt om 5 uur opstaan en dan om circa 6 uur gaan fietsen. Maar ja, het aanvangstijdstip van die wedstrijd komt me dan slecht uit. Dus maar wat vooruit slapen en nu mijn rust pakken. En dat doe ik dus nadat ik dit stukje heb geschreven.

Vandaag heb ik al met al een leuke tocht gehad. Carcassonne was leuk maar is mij toch te druk en te toeristisch. Ik ga voor de natuur, de rust en het uitzicht, het moe worden .... En zo kan ik nog wel even door gaan. Wel de wedstrijd tussen Frankrijk en Duitsland gezien met voor mij een niet terechte winnaar. Maar ja, laten we hopen dat die Duitsers het geluk nu eindelijk al op gebruikt hebben...

Ook het internet, wat ze op deze kleine Municipale prima voor elkaar hebben, krijgen ze ook grotere en meer sterrencampings kennelijk niet geregeld. Dus mijn blog van gisteren heb ik dus vandaag pas kunnen plaatsen. En zo dadelijk volgt deze.

Ik ga nu dus lekker mijn tentje bouwen, heerlijk uitgebreid douchen, mijn wasje doen en als alles is opgefrist even boodschappen doen. Daarna ff rusten, eten en dan hoop ik dat van Gaal weer een wondertruc uitgehaald heeft en dat we weer een ronde verder komen. Dan gaat Nederland zeker op zijn kop staan.

Dus morgen weer verder, dan horen jullie vast en zeker of die bergjes echt bevalen zijn.

Groeten Raymond

  • 05 Juli 2014 - 15:26

    Lia:

    Hoi Raymond,

    Weer een geweldig verslag gelezen. Wel knap allemaal hoor. Ik wens je veel succes en een goede voetbalwedstrijd vanavond. Tussen twee haakjes, Djokovic en Federer staan in de finale morgen op Wimbledon, ook spannend! Tot de volgende keer.

    Lias

  • 05 Juli 2014 - 15:34

    Vincent:

    Hoi Raymond,
    Wind, storm, dreigend onweer. Je hebt blijkbaar iets met de elementen. Maar heb belangrijkste is dat je bent: in je element. Ook ben ik blij te lezen dat de wind toch nog wel een beetje je vriend is (je weet, schoudertjes stil). Zelf ben ik deze week Zwolle-Deventer v.v. wezen fietsen. Gezien de stevige wind begon ik ook even te twijfelen aan mijn vriendschap met de Wind. Maar. schoudertjes stil en het was weer mijn vriend. Heel veel plezier en veel mooi weer en ontmoetingen en route.
    Hartelijke groet,
    Vincent, ook namens Anne

  • 05 Juli 2014 - 21:21

    Jacques:

    Zo ja, het is niet voor niets dat dit gebied wordt geprezen om de andere heuvelland schap dan de alpen en zoals je omschreef meer scherpe stijgingen en evenzo dalingen. en jezelf wakker houden met alles wat je om je heen kunt beleven. geweldig man. En morgen de ik op weg naar Bernadette geniet ervan even als vanavond hopelijk me een beter scherm en mensen die toch iets Hollands kunnen opbrengen na de stille afgang der Fransen. Ik had het de Fransen meer gegund dan het flauwe spel der Duitsers.
    Nu maar hopen dat het allemaal zo goed komt. Raymond na je voorrust geniet er lekker van.
    Jacques Ps we denken vooral morgen aan je en misschien heb je vleugels. daar gaan we toch voor.

  • 06 Juli 2014 - 16:27

    Jan Groot:

    hoi raymond,

    vanmorgen was ik voorganger in de open kring en daar nota bene hoorde ik dat je weer aan het bloggen ben. dat was mij/ons helemaal ontgaan. Dus al je wederwaardigheden van de afgelopen week gelezen. Ik kreeg het er warm van. maar, ooit was ik er, Toulouse e.o., wat een prachtig land daar! Carcassonne zie ik nog voor me.het vaderlandse voetbalsucces zal je niet ontgaan, denk ik. veel succes en bon voyage!ook van nel, jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 131201

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: