De hele dag dreigen maar tot nu nu toe niet veel - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu De hele dag dreigen maar tot nu nu toe niet veel - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

De hele dag dreigen maar tot nu nu toe niet veel

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

04 Juli 2014 | Frankrijk, Carcassonne

Vandaag was een dag met allerlei uitersten. Het weer liet zich hier van de slechte zijde zien, het was drukkend en met veel vocht in de lucht en dan zeggen mijn longen en daarna mijn lichaam dat vind ik niet leuk.

Vervolgens gingen we weer de heuvels in en gelijk maar weer tot uiteindelijk 453 meter. De kenners zullen dan zeggen, een makkie. Maar toch via een uitgestrekte klim met klimmetjes en dalingen heb ik die hoogte vandaag gehaald. En dan krijg je ook wat terugbetaald. Nee niet met een mooie afdaling, dat komt later. Nee, maar in wat een prachtig landschap ben ik vandaag in beland. Je had de ene kloof nog niet gehad of daar kwam de andere al. Ik heb een paar foto's gemaakt en ik hoop dat jullie het kunnen zien.

En toen kwam de wind en natuurlijk weer tegen. Het had één voordeel. Het drukkende weer verdween. Maar wat er voor in de plaats kwam was waarschijnlijk net zo erg. Toch heb ik genoten vandaag. Een zware tocht maar wel komen op de plaats van bestemming, dat geeft erg veel voldoening.

Uiteindelijk zit ik nu in Carcassonne op ongeveer 140 meter hoogte. Dus ik ben ook nog afgedaald.al moet ik zeggen dat ik dat gevoel (van snelheid, .. Vroeger noemden ze mij 'het kanon') heb ik niet beleefd vandaag. Wel kun je als je het afdalen iets rustige doet, wat vandaag werd afgedwongen door de wind, genieten van wat er om je heen allemaal te zien is, en dat heb ik met volle teugen gedaan.

Kortom een vrolijk ventje gaat afscheid van jullie nemen. Zijn benen doen zeer maar zijn hoofd zegt, voor dit gegeven teken ik morgen zo weer.

Groeten Raymond

Ps. Helemaal vergeten te melden dat ik vandaag geen fietsers tegengekomen ben. Op de camping stikte het ervan. Waar die dus vandaag gezeten hebben ga ik nu uitvinden.

  • 05 Juli 2014 - 21:05

    Jacques:

    zo Raymond deze kwam vandaag pas binnen zodoende toch een reactie: een lekkere dag die toch veel veranderingen had vooral die je niet had verwacht. En echt iedereen gaat kapot op recht lijkende wegen op de kaart waar dalingen hard zijn vooral je ziet dat je zeker weet dat je weer op moet. Du wederom petje af en rustig naar de eind streep dat was je gegund. Jacques

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 131275

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: