De derde dag is een dag van afzien. - Reisverslag uit Saint-Gilles, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu De derde dag is een dag van afzien. - Reisverslag uit Saint-Gilles, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

De derde dag is een dag van afzien.

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

30 Juni 2014 | Frankrijk, Saint-Gilles

Dat is al jaren zo. Elke derde of vierde dag loopt niet zoals je denkt. Altijd is er wel wat, dan begeeft mijn gps het. Dan kan ik de weg niet vinden en vandaag was dat dus ook zo. Gisteren had ik het over 'My friend the wind' maar helaas ook vandaag liet deze vriendelijke persoon mij behoorlijk in de steek. Daarnaast gaan de lichamelijke ongemakken wat opspelen. Je bent het nu eenmaal niet gewend om meerdere dagen achter elkaar op een zadeltje dat ook nog eens keihard is te zitten.

Dus tel die zaken bij elkaar op en dan krijg je gewoon wat ik vandaag gehad heb. Ik zal er niet verder over uitweiden maar leuk is anders. Maar ja een mens wil wat en daar hoort afzien bij en dat doe ik dus ok gewoon maar.

Vanmorgen om 6 uur opgestaan. Lekker kalm aan mijn tentje afgebroken en alles ingepakt. Om 7 uur was ik gepakt en gezakt, gewassen en geschoren. Ik dus op pad. In het volgende dorpje lekker bij een bakkertje genoten van het ontbijt. Dus nog steeds met veel goede moed op pad. Een lekker zonnetje scheen en af een en toe een behoorlijke vlaag wind. Maar ja in de bossen heb je daar niet zo veel last van. Eenmaal uit het bos kreeg ik de volle laag en dat voor ongeveer 60 k's. Dus het lichaam kraakte en piepte vandaag van alle kanten. Mede door het vroeg opstaan kon ik wat langere pauzes nemen en dat heb ik dan ook maar gedaan.

Toch was het een mooie tocht vandaag. Istres en omgeving is een bezoek waard en datzelfde geld voor Arles. Maar dat wisten jullie natuurlijk allemaal al.

Ik zit nu op de camping gebruik te maken van de wifi terwijl Frankrijk aan het voetballen is. Ik ga zo direct zelf ook even kijken. Gisteren heb ik genoten. Wel was het kijken met een handicap want de Tv stond in een bar achter de toog en de tap. En dat is niet echt handig kan ik je vertellen. Maar goed de belangrijke zaken kun je altijd in de herhaling zien. En dat hebben we dan ook gedaan. Ongelooflijk dat Nederland weer een ronde door is. Het zal daar een gekkenboel inmiddels zijn.

Goed ik ga nu dus snel afsluiten en ik hoop dat ik morgen weer wat van me kan laten horen.

Groeten
Raymond

  • 30 Juni 2014 - 19:32

    Marianne:

    Mooi hè 'stil in mij' ....
    '...and I shall not want' zongen we op het concert van ons koor. Ook zo mooi. Nou het ontbreekt jou aan niets lees ik wel. Wat voorspoed en kleine geneugten....een Frans ontbijtje bij de lokale bakker! Maar ook zadelpijn en forse tegenwind ontbreken niet.
    Het is allemaal weer flink wennen. Ik wens je dan ook maar een portie sterke en nog een groter portie genieten!
    Liefs van Marianne Brandsema

  • 30 Juni 2014 - 19:42

    Anja Van Dijken:

    He Raymond, terwijl ik dit type scoort Frankrijk...... ook daar feest dus.
    Flink afzien voor jou, maar je bent wat gewend. Ik volg je weer heerlijk, brengt mij alvast in de stemming.
    Hoop dat de tegenslagen nu omslaan in voorspoed en je weer veilig Nederland bereikt. Geniet er van.
    gr Anja van Dijken

  • 30 Juni 2014 - 20:44

    Jacques:

    Raymond gelukkig heb je al zo vaak gefietst dat je weet wat je handicap dag is. En dan is het afzien en hopen dat andere dingen beter gaan, dus ook niet. Maar goed jij kon je door het voetbal toch opgemonterd voelen en strijdlust extra laten aanwakkeren. Ja, vandaag gaan de Fransen uit hun dak
    en kun je ook dat meemaken. Zeg wel moed blijven houden en vecht ervoor. WE kijken uit naar het verhaal van morgen. Alvast je achterwerk goed insmeren en slapen op je buik denk ik. Allemaal onhandig maar zo slaap jij mogelijk het best op je pijnbank denk ik.
    WE denken met je mee en tussen de tijden door geniet van alles wat Moeder natuur je te bieden heeft.
    Tot morgen, Jacques

  • 30 Juni 2014 - 21:12

    Lia:

    Hoi Raymond,
    Wat een afzien vandaag zeg! Hopelijk is dat aan de derde dag te wijten. Ik wens je sterkte voor de volgende dagen, tussen de regelsdoor lees ik dat jij niet zo snel de moed opgeeft.
    Hopelijk zakt de wind en kun je genieten van het fietsend onderweg te zijn.

    Groetjes Lia

  • 01 Juli 2014 - 23:14

    Agnes :

    Hoi Raymond,
    Je bent inmiddels een aantal dagen onderweg. Mooie ervaringen en daar mogen wij weer van meegenieten.
    Knap hoor van je, dat was vandaag weer even een beproeving! We wensen je een goede fietstocht!
    Groet van ons allemaal, Elsemarijn, Marlot, Floris, Sjaan en Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 131261

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: