Gastvrijheid op zijn frans - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Gastvrijheid op zijn frans - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Gastvrijheid op zijn frans

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

01 Juli 2014 | Frankrijk, Montpellier

Vandaag heb ik heerlijk gefietst. Ik ben om 6 uur opgestaan, tentje gepakt en een morgengroet naar Wil. Jullie zullen af en toe een vreemde letter zien verschijnen. Ik zit nu op een franse laptop te werken nl.

Na ongeveer 60 kilometers gefietst te hebben. Ontmoette ik een fransman, die mij aansprak. Er ontstond een geanimeerd gesprek en na ongeveer 5 minuten, gingen we weer uit elkaar. Plots hoorde ik nog wat roepen en Mario, zo heet hij, vroeg mij of ik zin had om de dag af te sluiten bij zijn thuis. nu dat is bij mij nooit tegen dovemansoren gezegd. Nu zit ik hier dus op een bovenkamer mijn verhaaltje te typen in een prachtig frans landhuis. Dit huis staat aan de rand van het vliegveld van Montpellier.

Ik ben al heerlijk onthaald op een prachtig middageten en ik moet vanavond ook blijven slapen. Helaas krijg ik internet niet op mijn apparaten aan de praat hier, dus het moet maar even zo.

Wat een fantastische verassing is dit, zijn vrouw Nicole is de gastvrijheid zelve, heb al een hele rondleiding dor het huis gehqd en ik kan kieen uit 3 slaapkamers. Dit zijn met recht kersen op de taart.

Ik heb ze al heel veel bedankt en ik zal dat nog een aantal keren herhalen. Wat is dit een feest hier. De foto inclusief selfie met zn drieen is al gemaakt dus die gaat nog volgen.

Ik hoop dat jullie dit ook nog een keer mogen meemaken. Dit is echt fantastisch. ik ga er dus weer gauw vqn genieten.

Tot morgen.
Raymond




  • 01 Juli 2014 - 16:35

    Jacques :

    Ja, Raymond als je vecht kom je ergens terecht. dit is de kers op de slagroom taart. Man geniet ervan en straks nog wat voetbal tussendoor en het geheel is getekend voor vandaag.
    Dus ik stop want all aandacht moet naar hun. Maar cette tout, geloof ik. Geniet ze.
    Groetjes en succes voor morgen. Doei Jacques
    Ps zoiets noemen ze fiets 'hm erin.

  • 01 Juli 2014 - 16:43

    Geertje Wijnja:

    Raymond, je bent echt op de franse tour! wat een mooie ervaring, deze gastvrijheid!
    ik volg je verhalen weer met plezier, een goede reis maar weer, morgen,

    groet uit westenholte

  • 01 Juli 2014 - 16:45

    Lia:

    Hoi Raymond,

    Wat een geluksvogel ben jij , dit is de grote ommekeer na 3 mpeizamefietsdagen. Fijn dat je zulke mensen tegenkomt op je weg. Geniet ervan en op naar morgen!

    Groetjes Lia

  • 01 Juli 2014 - 16:59

    Karste:

    Raymond,
    jouw berichtjes gelezen, wij zijn nl. pas terug van een weekje Zuid-Limburg.
    Ook veel gefietst daar, maar dat betekent wel de helft van de kms die wij gewend zijn.
    Al vast een goede (nacht)rust en tot morgen, Profitez de tous!
    Karste en Geertje

  • 01 Juli 2014 - 20:57

    Truus:

    Hoi Raymond,

    Heerlijk zo'n dag na 3 moeizame dagen!
    Geniet ervan! Ik ga morgen naar Barchem, om samen met Wil en anderen te gaan wandelen!
    Veel plezier en succes!
    gr. Truus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 131409

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: