Van de regen maar niet in de drup - Reisverslag uit Hombourg-Budange, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Van de regen maar niet in de drup - Reisverslag uit Hombourg-Budange, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Van de regen maar niet in de drup

Door: Raymond en Wil

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

13 Juli 2012 | Frankrijk, Hombourg-Budange

Hallo allemaal,
Het einde van mijn avontuur begint al weer te naderen, inmiddels is Duitsland in zicht. Ik zit in een hotelletje in Metzeresche. Dichtbij de grote steden Metz en Thionville.

Ik moet officieel maandag weer beginnen met werken maar gelukkig heb ik mijn vrije vrijdag omgeruild voor de maandag, dus ik kan nog 1 dag doorfietsen naar Trier. Daar ga ik dan proberen een trein te pakken naar Nederland (Arnhem), als het goed is zal Wil me daar dan ophalen.

Vandaag was de tocht erg nat door af en toe stevige regen en soms droog maar ook soms miezer regen. Ook was de tocht erg heuvelig. We hebben in dik 90 kilometer zo'n 950 hoogtemeters gereden. Kortom in de regen is de keus voor een wat luxere omgeving dan eigenlijk een zeer logische. Gelukkig speelde de stevige westenwind ons geen parten.

Ook nu weer enorm genoten van de wat minder verre vergezichten. Wat blijft dit deel van Frankrijk toch bijzonder mooi. Oh ja, ik wil toch even vertellen, dat we gisteren 3 reeën gezien hebben. Ook vandaag weer talloze roofvogels gezien. Daar moet ik het komende jaar toch wat meer van te weten zien te komen, dit kan me dan van pas komen in mijn blog, dat ik ga maken over mijn aanstaande tocht naar Israël.

Maar goed vandaag dus de laatste over La Douce France.

Groeten
Raymond

  • 13 Juli 2012 - 15:51

    Jacques:

    Ja, bij geen internet is het gewoon een dagje stil. Maar we denken wel aan je broeder. En zoals je zei het was gisteren deen dag om niet te vergeten en vandaag klimmen met regen was ook niet helemaal verkeerd. begin je weer een beetje te wennen ons Nederland. Veel succes tot en met de trein in Trier. Een goewde terugreis en een fijn wederzien van de familie, die je zeker wel zullen verwelkomen. De ereboog heb je dit jaar ook weer verdiend. En heb je gemerkt geen spaak heeft je tegen gezeten, of ben je dat vergeten te vermelden. Doe je best Raymond en horen wanneer je veilig en wel; thuis bent.
    Jacques

  • 13 Juli 2012 - 17:38

    Lia:

    Ik dacht al wat is het stil, maarja géén internet en dan is dat het resultaat.
    Geweldig dat je zo doorzet aan het laatste stukje.
    Hou je taai en tot snel terug in Nederland.
    Lia

  • 14 Juli 2012 - 10:28

    Simon:

    Tja broer,
    De plicht roept weer dus. Aan alles komt een end. Mooi dat je er weer zo van genoten hebt. Groeten vanuit de Achterhoek waar Marga's afscheid van het schoolse leven snel dichterbij komt. Tjuus.
    Simon en Marga

  • 14 Juli 2012 - 12:13

    Aard Weijers:

    Raymond
    Inmiddels ben ik ook thuis. Gelukkig valt de blessure mee en komt het allemaal wel weer goed.
    Leuk je verslag gelezen te hebben al heb je tijdens het fietsen al veel over je fietsreizen verteld.
    Byzonder vond ik toch de ervaring die we hadden over dat je een sleutelhanger met Cristoffel had gekregen van je buurman, en dat we binnen een half uur het plaatsje St-Christophe passeren met de gelijknamige kapel. Leuk met je opgetrokken te hebben en veel succes en plezier met de voorbereiding van je volgende fiets avontuur.
    Aard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 131395

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: