De laatste dag - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu De laatste dag - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

De laatste dag

Door: Raymond en Wil

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

14 Juli 2012 | Duitsland, Keulen

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik naar Trier gefietst. Om precies 12 uur in de middag fietste ik Duitsland binnen en om ca. 15.15 kwam ik aan op het Hauptbahnhof van Trier. Nadat ik eerst nog even door het op zich leuke centrum van Trier gelopen was.

Op het station kwam ik er achter dat ik vandaag nog met de trein in Zwolle kon komen en ik heb er voor gekozen om dat ook te doen. Dus dit verslag wordt geschreven in de trein naar Keulen.

Op zich heb ik een voorspoedige tocht gehad, wind in de rug voor het merendeel, na ca. 17 kilometer scheiden de wegen van Jos, mijn reisgenoot van de laatste dagen, en mij zich. Na een hartelijk afscheid want ik heb veel plezierige uren met hem beleefd en de verzekering, dat we elkaars avonturen op de fiets blijven volgen (100dagen.reismee.nl) ging ieder zijns weegs. Ik had het er best even moeilijk mee. Maar ja aan alle goede dingen komt een eind, dus ook aan deze, dus nu weer in mijn eentje. De ochtend werd gemarkeerd door harde wind in de rug en met regelmaat regen. Dus de regenjas uiteindelijk maar tussen mijn stuur geklemd omdat je die om de haverklap eventjes moest aantrekken. De tocht langs de rivier de moezel was natuurlijk niet echt bergachtig maar ja, wel weer 479 hoogtemeters, dus na 87 km was ik blij om Trier te bereiken.

Het weer was dusdanig dat ik geen zin had om mijn tent nog een keer op te slaan en nu reis ik dus huiswaarts.

Ik kan stellen dat ik een zware maar zeer leuke tocht gemaakt heb. Ik heb relatief veel mensen gezien, die ook aan het fietsen waren, zeker elke dag 10 en vaak veel meer. Dus wellicht genereert dit blog nog enkele liefhebbers. Nu ik kan het ze aanbevelen. Wat heb ik veel mooie dingen gezien. Ik ben dankbaar voor de leuke ontmoetingen onderweg, Aard, Anjo en zeker Jos hebben een plaatsje in mijn hart veroverd. Ik kijk nu al weer uit naar de tocht van volgend jaar. Ik ga met spoed de verdere voorbereidingen treffen.

Voorlopig was dit het laatste verslag van deze keer, dank voor jullie reacties, ze zijn en blijven hartverwarmend.

Groeten Raymond

  • 14 Juli 2012 - 17:38

    Karste En Geertje:

    Nou Raymond, gefeliciteerd met deze prestatie! Geweldig!
    En wat leuk dat je zulke leuke vrienden hebt ontmoet.
    Bedankt voor de dagelijkse verslagen en gelukkig heb je niet zoveel spakenpech gehad dan vorig jaar.
    Wat het weer betreft had je beter naar het zuiden kunnen fietsen.
    Hier is het in één woord PET.....
    Wel thuis en geniet van het komende weekend,
    groet Karste en Geertje

  • 14 Juli 2012 - 18:18

    Tineke:

    heel, heel erg bedankt voor alle mail die je gestuurd hebt, prachtig!
    ook mooi dat je onderweg zulke fijne fietsvrienden hebt ontmoet.
    een heel fijn weekend samen met Wil en de kinderen???????
    lieve groetjes
    jan en tineke

  • 14 Juli 2012 - 18:30

    Jan En Marianne:

    Raymond goed om je op deze wijze weer te kunnen volgen. Blijft altijd mooi.
    Effe weer bijkomen en werken. Ook leuk:). En op naar het volgende avontuur. Israel?

  • 14 Juli 2012 - 18:55

    Agnes:

    Hoi Raymond, Van harte gefeliciteerd! En Welkom thuis! Fantastisch hoor zo te lezen. Ja, na zo'n mooie tocht met mensen waar je goed mee bent opgetrokken, kan ik me voorstellen dat dat even slikken is om elkaar gedag te zeggen!
    Nu ..lekker in eigen bed i.p.v. toch nog de tent opzetten met dit weer.
    Succes met alles! Groet van ons allemaal.... E M F Sjaan en Agnes

  • 14 Juli 2012 - 19:22

    Jacques:

    Ja, het woordje samen en natuur leer je goed kennen op tochten daty je de strijd en het plezier met jezelf aangaat. en je kunt wederom zeggen ik heb het gehaald en als de tijdsdruk er niet was geweest was Zwoille misschien ook nog wel een eindstation geweest. Met diepe bewondering en veel genoegzaamheid heb ik je verhalen gelezen. Houd de opgelopen contacten warm, wie weet zal de Israel reis dat allen maar nog mooier maken. Zeg een heel fijn weekend terug op het nest.
    Groetjes aan allenJacques

  • 14 Juli 2012 - 20:05

    Lia:

    Hoi Ray,

    Gefeliciteerd met je bereikte fietsresultaat. Geniet van het weekend samen!!! en dan .....
    weer je gewone leventje oppakken en naar je werk. Bedankt voor de mooie verslagen en foto's geweldig dat je ons erin hebt laten delen!!!!

    Liefs Lia

  • 14 Juli 2012 - 20:35

    Truus:

    Gefeliciteerd Raymond en een fijn weekend!
    groetjes, Truus.

  • 15 Juli 2012 - 07:09

    Francis:

    Ha Raymond,

    Net je verhaaltje gelezen en nu lig je vast al weer in je eigen bed uit te slapen of aan een bakje koffie samen met Wil! Dank voor het volgen van je verhalen en lekker uitrusten vandaag! De zon schijnt hier dus je boft!tot gauw, Francis

  • 16 Juli 2012 - 18:36

    Simon:

    Gefeliciteerd broer. Dat heb je hem maar weer geflikt. Geen kattepis.. of is het kattenpis ? Nou ja, het was een mooie vakantie denk ik. Succes maar weer met de gewone dagelijkse dingen. Dat is meestal ook een verademing. Tenminste bij mij werkt dat wel zo. Oost West thuis best.
    Overigens... het leuke centrum van Trier ?? Man, dat is een heel interessante stad hoor, historisch gezien.
    De porta nigra bijv.

    Groeten!!

  • 17 Juli 2012 - 22:29

    Maria Maas:

    Raymond,
    Vandaag weer gewerkt denk ik
    Heftig man
    Na al die vrijheid en strijd, vreugde en saamhorigheid op de fiets
    Ik heb een geweldig barchemse 4 daagse gehad met Wil,Lia ,Truus en Carla.
    Knufje
    Maria

  • 19 Juli 2012 - 17:02

    Aard:

    mijn mail adres is a.weijers22@kpnplanet.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 936
Totaal aantal bezoekers 131359

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: