Kavala, here we come - Reisverslag uit Kavála, Griekenland van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Kavala, here we come - Reisverslag uit Kavála, Griekenland van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Kavala, here we come

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

01 Oktober 2013 | Griekenland, Kavála

Was gisteren een dag van kommer en kwel en tegenwind en vooral veel klimmen. Vandaag was het tegendeel. We hebben met elkaar een prachtige tocht beleefd langs de Griekse kust. Wel natuurlijk af en toe een klimmetje (totaal 512 hoogtemeters) maar gewoon anders opgezet dan gisteren. Daarnaast kregen we na een klim vaak een fantastisch uitzicht als slagroom op de taart. Dus we hebben met elkaar genoten van deze tocht.

Gewoon 92 fantastische kilometers. Vanmorgen eerst ff snel naar de bank om wat geld bij te pinnen en het ontbijt te regelen. Daarna samen met Joost op het balkon ontbeten en de spullen ingepakt. Al met al om ca. 10.00 Griekse tijd zijn we vertrokken. De eerste kilometers gingen zeer gemakkelijk de de 'Schwalbes' (buitenbanden) zongen vrolijk op het asfalt. Af en toe afgewisseld met een stevig klimmetje gingen we als een trein. Dat heeft de hele dag vervolgens geduurd. Mooie vergezichten over zee, eilandjes voor de kust en daarboven zwarteonweerswolken, af en toe een een echte klap, maar wij werden gevrijwaard van al dit leed. De temperatuur was voor deze regio aan de lage kant maar wij Hollanders genoten echt. Nu zitten we in Kavala een mooie stad met een fantastische boulevard, voorafgegaan door enige stevige klimmen. Maar ja je moet ook niet vergeten datje op de fiets ben natuurlijk.

Omdat het weer wat onbestendig is toch maar gekozen voor een hotelletje, waar we nu heerlijk genieten van douche en rust. En alles wat daarna nog even moet gebeuren. Kortom ik ga jullie weer verlaten en ga die rust ff pakken. Dat hebben we als oude man toch even nodig?

Groeten en tot morgen.
Joost en Raymond

• 01 Oktober 2013 - 19:06

Lia:

Fijn dat het vandaag zo voor de wind gegaan dat geeft de burger moed en een opkikker voor morgen.
    Veel plezier vanavond in Kavala, slaap lekker en tot morgen.

• 01 Oktober 2013 - 22:00

Jacques:

Raymond en Joost,
    Dit ritje had ik echt zo verwacht. Genietend vd Middellandse zee, de eilandjes en een klimmetje hier en daar maar wel een mooi uitzicht. Tevens bleef de onweer weg van jullie al speelden de wolken wel met gevaar. Het is weer gelukt en nu morgen naar de mooie plaats Xilagani. Ik denk een gedenkwaardige stad met wederom een mooi strand. c.q. boulevard. Als ik zo de wolkenvelden zie kregen jullie wel een mooi schouwspel voorgeschoteld als daar aandacht voor is. Heren, al etend aan jullie
    rust en eetlust toegekomen. Morgen weer een fijne dag met zoals ik het begreep weerom redelijk weer met mogelijk een aardige stormwind. Als die nou in jullie rugwind betekent is de eindsprint goed te halen. Veel trapplezier en groet Jacques