8 Down en dat zelf helemaal niet! - Reisverslag uit Taksim, Turkije van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu 8 Down en dat zelf helemaal niet! - Reisverslag uit Taksim, Turkije van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

8 Down en dat zelf helemaal niet!

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

07 Oktober 2013 | Turkije, Taksim

Vandaag de dag begonnen met een heerlijk ontbijt. De ontbijtruimte in het hotel is boven op het dak en je hebt een mooi uitzicht op de Bosporus en daar op de rede liggen schepen. Ik heb dar al wat zaken van op internet gezet.

Verder de morgen besteed om wat inkopen te doen in een groot winkelcentrum in de buurt. Daarna zijn we weer naar het centrum getrokken. Daat zijn we nu eerst in het Europese gedeelte gebleven daar hebben we eerst wat winkels bekeken. Vervolgens de Grand Bazaar van Istanbul. Je kijkt je ogen uit. Daarna doorgelopen naar de Aija Sofia en Blue Mosque. Allereerst die laatste bezocht en vervolgens wilden we naar de Aija gaan maar die bleek al gesloten. Jammer maar helaas. Volgende keer beter. We zijn doorgelopen naar een prachtig gebied waar het Nationale Historisch Museum en volgens mij iets Militarisch ( er stonden tenminste militairen op wacht). Maar wat is me niet echt duidelijk geworden. Ook was daar een muziektheater met prachtig versierde tafels. Het lijkt wel of ik alle dagen wordt gewezen op het feit, dat a.s. zaterdag mijn dochter gaat trouwen met een prachtig feest.

Maar alle gekheid op een stokje, het was een leuke dag, die we nu met een feestmaal aan het afsluiten zijn in de nabijheid van het Taksimplein.
Joost is alweer allerlei zaken op het internet aan het zetten, vooral zijn facebookpagina wordt met tig likes gesigneerd. Het eten komt er zo aan, dus ik ga dit blog weer afsluiten.

Wat mij betreft. Laatste bijdrage. Joost neemt het blog morgen voor zijn rekening. Daarna is de pret (het is maar hoe je het bekijkt) in ieder geval voor een tijdje weer voorbij.

Ik heb deze 2 maanden als vanouds genoten. Van de natuur, de mensen, die ik ontmoet heb, de landen waar ik geweest ben en al deze zaken heb ik in mijn rugzak gestopt. Ze zullen er de komende tijd zo af en toe weer uitkomen. Maar ik kijk er ook naar uit om in Nederland gewoon de draad weer op te pakken.

Al zal de eerste weken eerst de focus op familiezaken liggen, dat zullen jullie allemaal kunnen begrijpen.

Goed op al deze zaken wil ik hier niet al te diep op ingaan. Ik heb genoten, de afgelopen tijd en ga dat ook de komende tijd in Nederland zeker ook weer doen.
Tot ziens en ik hoop jullie binnenkort allemaal de hand te schudden.

Groeten en tot de volgende keer
Raymond en natuurlijk ook Joost.

  • 07 Oktober 2013 - 19:05

    Jan En Marianne:

    Dag Raymond,
    Wij hebben genoten van jouw en jullie impressies uit het fietsleven. Fijn dat jij het ook als zo goed hebt ervaren om deze tocht weer te ondernemen en te volbrengen. Want de tocht is volbracht op het moment dat je je besluit om naar huis te komen uitvoert!
    Wij nemen ons petje af voor je doorzettingsvermogen en levenskunst! En treden, zij het op kleinere schaal, ook wel een beetje in jouw "voetsporen" (foute beeldspraak, wielsporen dus!). Gisteren hebben we met 7 Open Kringers weer heerlijk gewandeld langs sprengen en beken, door bossen en landerijen, vergezeld door het zonnetje. Daarbij ook over jouw reis gesproken en de wens je straks weer in gezondheid terug te zien.
    Groet voor Joost en groet voor jou, vader van de bruid!

    Jan en Marianne.

  • 07 Oktober 2013 - 19:38

    Anja Van Dijken:

    Raymond, bedankt voor alle mooie verhalen, ik hoop je snel te zien en te spreken. Misschien kun je wat vertellen over je reis aan het eind van een koor repetitie (stoppen we wat eerder?).
    Tot binnenkort,
    Anja

  • 07 Oktober 2013 - 21:24

    Hennie:

    een leuke afsluitdag gewenst en een goeie reis terug naar huis. ;)

  • 07 Oktober 2013 - 23:27

    Lia:

    Hoi Raymond en Joost,

    Wat fijn dat jij Raymond en natuurlijk ook Joost zo genoten hebben van deze fietstocht,
    Ik heb weer genoten van jou/ jullie verslagen, ik heb ze met veel plezier gevolgd.
    Ik verheug mij erop jullie binnenkort samen te ontmoeten.
    Nog een paar heerlijke dagen en een goede terugreis gewenst.

    Liefs Lia

  • 08 Oktober 2013 - 00:31

    Jacques:

    Beste globetrotters,
    ja, want zo waren jullie vandaag, zonder rugzak maar genietend van de Turkse culturele schoonheden.
    De nieuwe en de oude zaken bekeken en/of bewonderd. Misschien zelfs verwonderd, want vele zaken doen wij anders en et is dan leuk om je een keer te mogen wanen in de wereld van die ander.
    Het ontbijt ook al weer zoiets bijzonders. En als het net zo is geweest als da wij in Turkije waren
    geweest, is het onvoorstelbaar veel en veelzijdig en lekker. Om nog maar niet te spreken over het zalige brood. KBAB, of noem de gerechten maar op. Alle maal is het heerlijk, heerlijk.
    Geniet er morgen nog en we kijken uit naar de pennenstreken van ons Joost.
    Groetjes, Jacques

  • 09 Oktober 2013 - 18:29

    Jos Van Hulten:

    Hoi Raymond,
    Leuk om je zo te volgen op je tocht dwars door Europa. Ik volg je graag weer opnieuw bij de volgende missie en zal jou ook op de hoogte houden wanneer ik van plan ben op fietspad te gaan.
    Mazzel en veel plezier op het huwelijk van je dochter,
    Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 131260

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: