Alpe d'Huez, een goede keuze op Hemelvaartsdag. - Reisverslag uit Huez, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Alpe d'Huez, een goede keuze op Hemelvaartsdag. - Reisverslag uit Huez, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Alpe d'Huez, een goede keuze op Hemelvaartsdag.

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

14 Mei 2015 | Frankrijk, Huez

Vandaag heb ik eindelijk even tijd om een begin te maken met mijn nieuwe blog. Gisteren hier naar toe gereisd. De reis is goed verlopen alleen in Luxemburg een stukje file. Leuk gezelschap in de auto, wat wil je nog meer. Als je zo'n tijd bij elkaar zit komen er allerlei verhalen los en dat maakt zo'n trip erg leuk.
Willem Brader had allerlei lekkere zaken alvast klaar gemaakt en wij mochten daar van genieten. Om 19.00 uur naar ons huisje in Huez. Na nog even gezellig bij elkaar gezeten te hebben zijn we op tijd naar bed gegaan.

Vanmorgen vroeg opgestaan en voor Joost allerlei zaken op mijn laptop uitgevoerd. Toen heerlijk ontbeten met z'n zessen en vervolgens stond de taxi voor. Met z'n allen in de auto opgepropt en op naar Bourg d' Oisans. Daar aangekomen eerst nog even chillen en wachten totdat iedereen klaar was. Na een stevig half uurtje vertrokken de wandelaars. Zo tegen half twaalf waren ook alle banden van de fietsen opgepompt.
De spaken gespannen en de remmen gecontroleerd en konden ook de fietsers vertrekken. Het weer vandaag valt alleszins mee. Na eerst even ingefietst te hebben en de statiefoto maken gingen we op pad. Zo ging ieders zijns weegs.

Ik heb vandaag de berg weer in alle glorie mee gemaakt. Ik kon slecht in mijn ritme komen. Pas na de derde bocht had ik het te pakken en de kenners onder jullie, weten dat dan dat ik het behoorlijk moeilijk heb gehad. Maar goed de beste trapper voor en maar rondjes draaien in een gezapig tempo. Dan kom je uiteindelijk vanzelf boven.

Bij bocht vier (nog 3 bochten te gaan) kreeg ik krampneigingen en ben ik een stukje gaan lopen. Pas bij bocht 1 ging het fietsen weer en ben ik het laatste stukje fietsend gegaan.

Wil en de andere wandelaars ben ik onderweg bij bocht 13 tegengekomen en natuurlijk hebben we elkaar behoorlijk moed ingesproken.

Na een kleine twee uur was ik boven en Wil kwam er redelijk snel achteraan. Vervolgens even chillen en warempel een zeer romantisch moment. Éen van de medefietsers vroeg zijn vriendin ten huwelijk op het ereschavot. Natuurlijk zij ze volmondig 'JA'. Een heel leuk moment.

Nu zitten we heel lekker na te genieten van het waterige zonnetje. Om 18.00 uur komt de taxi weer voorrijden en gaan we lekker avondeten in Bourg ...

Het zal ongetwijfeld smaken na zo'n enerverend dag.
Morgen zullen jullie dat vast wel lezen.
Tot morgen.
Raymond en Wil

  • 14 Mei 2015 - 19:38

    Jan Groot And Nel Van Der Loos:

    Dag allebei,

    wat bijzonder, deze dag, het moet (weer) heel speciaal zijn om zo, nu allebei, de Alp op te gaan.

    Geniet van de avond in Bourg!!

    En morgen: veel plezier!

    Nel en Jan

  • 14 Mei 2015 - 20:01

    Nel :

    Mooi om te lezen Raymond! Ondertussen kwamen via de app van Wil alweer mooie foto's binnen. Knap dat je zo doorzet! Een fijne avond en hopelijk een goede nacht. Rust lekker uit.

    Liefs Jan en Nel

  • 14 Mei 2015 - 20:03

    Jan En Marianne Brandsema:

    Dag wandelaars en fietsers,
    Wat een mooie prestatie van jullie allemaal vandaag. Prestatie met plezier! Geniet er nog een dagje van!
    Tot ziens daarna. Voor Raymond: een mooie en goede tocht terug!,

  • 14 Mei 2015 - 20:15

    Agnes:

    Hoi Raymond en Wil,
    Wat mooi om jullie verslag te lezen van de eerste dagen.
    Wat een uitdaging en mooi avontuur samen met anderen!
    Heel veel succes!
    Groeten uit Dronten van ons allemaal.
    El Mar Flo Sjaan en Agnes

  • 14 Mei 2015 - 21:32

    Francis:

    Gefeliciteerd weer met deze prestatie! de kop is er alweer af! nog veel plezier samen, groet Francis

  • 14 Mei 2015 - 22:16

    Jos:

    Hoi Raymond,
    Veel plezier daar.
    Wij vertrekken morgen voor een retourtje Santiago. Te volgen op josenanita.reismee.nl
    Mazzel
    Jos

  • 15 Mei 2015 - 14:15

    Anja Van Dijken:

    Ha Raymond.ik hoop dat het bij jullie het niet met zoveel bakken uit de lucht komt als hier in Lourdes. De sluizen staan open lijkt het wel.
    En voor jou nu terug naar huis peddelen, hoop dat je een goede tijd hebt en ik probeer je weer wat te volgen.
    Ik heb een extra dag ingelast hier vanwege het weer. Hoop dat het morgen beter wordt want moet nog een stukje tot Oloron. En dan maar diep adem halen voor de pyreneeën.
    Gr Anja

Tags: alpe d'huez

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 131244

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: