Mannheim is Speyer geworden - Reisverslag uit Weststadt, Duitsland van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Mannheim is Speyer geworden - Reisverslag uit Weststadt, Duitsland van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Mannheim is Speyer geworden

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

28 Mei 2015 | Duitsland, Weststadt

Vanmorgen vroeg opgestaan of beter gezegd wakker geworden en heerlijk na liggen doezelen. Voordat je het weet is dan toch nog later dan je denkt.

Op deze camping zijn de broodjes pas om acht uur beschikbaar, dus erst douchen, tent afbreken etc. Afijn alles zat netjes op de fiets en Ray wilde vertrekken. Verd... De sleutel van de fiets, waar heb ik die. Afijn, jullie voelen hem al aankomen. Alles moest van de fiets af. En ja hoor eindelijk nadat ik werkelijk alles op de kop had gezet, in de broekzak van de broek, die ik gisteravond aan had. Mooi dom. Heb me meteen voorgenomen om dat ding altijd op dezelfde plek op te bergen!

Mooi vervolgens alles weer ingepakt en lekker ontbeten. Heerlijk peddelen, de zon op de carburateur en jullie zullen het vast niet willen geloven af en toe zelfs een heel licht windje in de rug. Het ging voorspoedig. Maar ja, bij voorspoed hoort ook tegenspoed. En die komt altijd op momenten die je niet verwacht. En ja hoor op zo'n prachtig Duits gravelpaadje, een platte. Ik denk geen probleem, spullen eraf, fiets op de kop, wiel eruit en binnenband vervangen. Zo gezegd, zo gedaan.

Nieuwe binnenband erbij, uitrollen, en oh wat een schrik, zit je in the middle of nowhere, denk je een reserve bij je te hebben maar ben je vergeten, dat je een nieuw achterwiel hebt gekocht met meer spaken. Helaas past daar niet een ventiel uit Servië in. (Te vergelijken met een ventiel uit een auto). En zo een reserveband had ik nog bij me.

Iets dat ik wel wist maar compleet was vergeten. Dus ja dan moet je plakken in je eentje. Dus pompen als een dolle en vervolgens kijken waar het gat zit. Dat lukt als je een klein gaatje hebt. Maar als het een wat groter gat is dan kun je dat vergeten. Dus goede raad is duur op zo'n moment. Temeer omdat de muggen nu wel ineens trouwplannen hebben en ik ter plekke dus wordt lek gestoken.

Er zit niets anders op lopen naar een punt, waar je andere mensen ontmoet. Zo gezegd zo gedaan. Alles weer opgepakt en lopend zo' n 1 à 2 kilometer verder. Tijdens deze wandeling door het moeras, werd ik gestoord door een omgevallen boom. Alles moest dus weer van de fiets af, over de boom heen met alles en zo weer verder. Tot overmaat van ramp viel gaandeweg de fiets ook nog een keer om en half in het water. Maar ja, we kunnen wat hebben vandaag. Op het punt waar ik meerdere fietsers/auto's kon aanhouden, hielp een vriendelijk Duits echtpaar op leeftijd me verder. Maar inmiddels was mijn huidige binnenband echt aan gort. De volgende auto was een klein vrachtwagentje en deze mijnheer wilde mij wel meenemen naar een plek waar ik een nieuwe binnenband kon kopen.

En dat bleek een vrij grote plaats te zijn aan de andere zijde van de Rijn, Germersheim,
Hij zette me keurig af bij een bouwmarkt, waar ik 2 nieuwe binnenbanden kon kopen. Ik heb hem heel hartelijk bedankt. (Scheelde mij tenminste 10 kilometer lopen). De nieuwe reserveband opgeborgen en de andere (oude) weggegooid. Vervolgens de 2e reserveband om het wiel gelegd en de boel opgepompt. En jawel alles deed het weer.

Wat kun je dan een gelukkig mens zijn als je weer op je fietsje zit en het is dan nog steeds pas 3 uur. Maar ja Mannheim aan de andere zijde van de Rijn, dat ga ik dus niet meer doen. Ik blijf lekker aan deze kant fietsen. En dat is me goed bevallen. Ik zit nu in een heel leuk stadje Speyer, zie foto's, op een achenebbiscamping, dat mag de pret niet drukken.

Dus Willem, die woordspeling op Mannheim, daar heeft de Voorzienigheid voor gezorgd, dat ik die niet hoef in te vullen.

Morgen richting Ludwigshafen en Wiesbaden en wellicht verder maar je weet maar nooit. Het weer is nu iets minder goed dan het overdag geweest is. Maar wellicht trekt het weer bij.

Morgen lees je vast weer nieuwe a

  • 28 Mei 2015 - 19:12

    Willem Brader:

    Hoi Raymond,

    Klinkt me bekend in de oren. Ik was ergens onder in Frankrijk en mijn sleutels van de fiets bleken ook ergens te liggen in mijn keurig verpakte fiets.
    Er waren geen kabouters dus zelf oplossen.

    Een lekke band hoort erbij alleen is het even slikken als je beseft dat er een ander wiel met een ander gaaje voor het ventiel, gemonteerd is.
    Geen probleem, inventiviteit is nu op zijn plaats.
    Ook weer geklaard.

    Ik voel met je mee. Je stalen ros is een bezit die je koestert. Het is wel geen Mannheim geworden maar je kunt de plaats als het ware ruiken.

    Morgenvroeg gaan Ingrid en ik naar Noorwegen. We toeren door Noorwegen naar de Noordkaap en gaan dan rechstomkeer via Finland, Zweden. Denemarken, Duitsland terug naar Nederland.

    Mocht er ergens wifi zijn volg ik je avonturen vol belangstelling.

    Kom in ieder geval gezond en een ervaring rijker terug bij je lieve vrouw Wil.

    Je doet het maar weer, diepe buiging en petje af.

    Willem

  • 28 Mei 2015 - 19:46

    Margreet En Gerrit:

    Hallo Raymond,

    Hier een berichtje uut Hasselt. Leuk om je verhalen te lezen van enkele, ook bij ons, bekende gebieden zoals bij de start Alpe 'd Huez en nu bij Speyer. Mooie foto van de Dom die in ieder geval een bezoek waard is. Een kaarsje opsteken, een schietgebedje voor wind mee. De stroming van de Rijn heb je sowieso mee en je zou een waterfiets dan nog kunnen overwegen als de wind weer tegen is.
    Wij weten niet of je al op de hoogte bent maar in principe is de boottocht op woensdag 26 augustus.
    Wij volgen je avonturen verder en wij vinden het klasse wat je presteert!!
    Succes verder en hartelijke groeten uit Hasselt.

    Margreet en Gerrit

  • 28 Mei 2015 - 20:49

    Jan:

    Hoi Raymond,

    wat jammer, weer een dag met de nodige 'tegenwind', nu wat het materiaal betreft. Knap zoals je de moed erin houdt. En altijd weer zijn er mensen die je een stukje verder helpen. Wat heb je in de loop van de jaren al veel van dat soort 'engelen' op je pad gehad!

    Stiekem weg kom je steeds meer deze kant op. Hopelijk brengt de dag van morgen je een vooral voorspoedige tocht.

    Hartelijke groet, ook van Nel,

    Jan

  • 28 Mei 2015 - 21:41

    Karste En Geertje :

    Hallo Raymond
    Ja dat was wel een pechdag. Je zult wel hebben gemompeld in jezelf. Och dat kan er ook nog bij en het zal niet het laatste zijn. Ja neem je maar voor de sleutels altijd op een vaste plek te bewaren!!!.Maar met de wind in de rug en veel pech ben je toch weer goed aangekomen.
    En wat ontmoet je steeds weer van die behulpzame mensen. En voor morgen een goede start van de dag en veel fietsplezier!!!.
    Een groet uit Zwolle van Karste en Geertje

  • 28 Mei 2015 - 23:05

    Anne:

    Hi ray

    Avonturen volop bij jou in Duitsland. Nooit saai. Wel hard werken voor je. We volgen je en "fietsen" mee. We wensen je voor morgen een prettige dag met wind mee en n zonnetje er bij. We zullen duimen

  • 28 Mei 2015 - 23:48

    Lia:

    Hoi Raymond,

    Wat kan een mens (lees Raymond) toch veel meemaken! Wat een positiviteit heb je toch om jezelf weer op te krikken na al die tegenstrubbelingen.
    Veel succes morgen geniet van de nieuwe dag en fiets gestadig door zo kom je steeds dichter bij je eindbestemming... Lia

  • 29 Mei 2015 - 12:07

    Reinhardt:

    Ha Raymond

    Ik ben wat laat "aangeschoven" maar heb de reisverslagen nu gelezen. Mooi al die variaties onderweg in landschap maar ook in gebeurtenissen!
    Later (altijd later) zul je met plezier aan alle dingen terugdenken. Ook in vorige tochten en daarbij denk ik aan "de spaken" in Letland waarmee je ook behulpzame mensen ontmoette.(Ik moet eigenlijk maar geen onderdelen aanhalen je weet maar nooit...)

    Ik wens je een pleziervol vervolg en hoop op weer een spannend reisverhaal!

    Reinhardt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 131241

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: