Een dag, die dwarsligt - Reisverslag uit Billiat, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Een dag, die dwarsligt - Reisverslag uit Billiat, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Een dag, die dwarsligt

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

19 Mei 2015 | Frankrijk, Billiat

Vandaag was een dag met wat ik noem dwarsliggers. Ik kom daar later op terug. Gisteren om een uur of 7 in de avond, ik was druk bezig met mijn avondeten, kreeg ik warempel nog een buurman, een motorrijder uit de buurt van Nürnberg. De receptie was al gesloten en hij vroeg zich af of hij wel mocht gaan staan. Dat dit goed was heb ik hem verzekerd. Vervolgens legde hij mij uit dat hij ook nog inkopen voor zijn avondeten moest gaan doen. Ik had al ontdekt dat alles in de nabijheid van de camping op maandag dicht was, dus dat kon ik hem vertellen. Als troost bood ik hem aan om gewoon samen met mij te eten. Gewoon ff wat meer pasta in de pan en hopla, je hebt er zo een maaltijd bij.

Claus, was me zeer dankbaar. We hebben dus samen wat gedaan, ik het eten maken en hij zijn tent opzetten. Beide waren we min of meer tegelijk klaar. Zo hebben we vervolgens genoten van de maaltijd en natuurlijk allerlei zaken uitgewisseld. Es war traumhaft, de avond volgens Claus. Dat wilde ik graag van hem geloven want hij dronk alleen maar water.

Toch maar op tijd gaan slapen en na een heerlijke nacht vanmorgen opgestaan, tentje opgepakt, nog een koffie met Claus en vervolgens op pad.

Ik kon goed mijn weg vinden en al snel vond deze padvinder de route 'V60'. De 'Via Rhona'. Als ik deze bleef volgen kwam ik vanzelf weer uit op mijn oorspronkelijk geplande route. Allengs veranderde het landschap wel een beetje, in plaats van met de heuvels en de bergen meefietsen maakten de bergen 2x een kwartslag en kwamen op die wijze dwars op mijn pad te liggen. Dat betekent dat je steeds over die jongens heen moet als je je pad wil vervolgen. Kortom het was werken vandaag. Nog geen 50 kilometer afgelegd maar wel dik 600 hoogtemeters gefietst. Dus ga maar na. Op een dag dat je eigenlijk denkt: 'Ik ga een beetje vakantie vieren' kom je dus stevig op de koffie.

Het weer werkte ook niet mee vandaag, de verwachtingen waren, let op voor onweer, en de hele dag heeft het hier gedreigd. Voor de zekerheid heb ik maar een eenvoudig hotel opgezocht, waar ik de enige gast ben, tot nu toe.

Dus ook in die zin een wat mindere dag. Máar dat hoort er allemaal bij, dus mij hoor je verder niet klagen. Laat ik het hebben over de mooie zaken van vandaag. Langs de Rhone gefietst en dat is soms heel bekoorlijk. Ook de stadjes die ik tegenkwam waren het aanzien zeker waard. Tot slot na een behoorlijke klim en afdaling de barrage van Genissiat. Een knots van een stuwdam in de Rhone met wel een verval van 75 meter of zoiets. Ik heb er een paar foto's van gemaakt.
Maar goed ik vind het wel weer goed voor vandaag.
Ik ga even douchen en dit stadje even verder verkennen.
Morgen weer verder, tot morgen
Raymond

  • 19 Mei 2015 - 18:47

    Willem Brader:

    Hoi Raymond,

    Eerlijk zullen we alles delen. Jij een goede daad verricht en Claus blij.

    Dwarsliggers heb je overal zelfs in de natuur. Je hebt het maar weer gedaan.

    Bergie op en bergie af.

    Jammer dat het weer parten speelt maar eens wordt het beter.

    Je slaapt vannacht in een hotel. Laat het je dus welgevallen. Ontbijtje erbij?

    Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen.

    Toi, toi, toi.

    Willem Brader

  • 19 Mei 2015 - 19:01

    Jan Groot And Nel Van Der Loos:

    Dag Raymond,

    heel veel dank voorde blog van vandaag. Mooi, zon campingontmoeting. Goede nacht in hotel, en voor morgen: bon voyage!!

    Jan

  • 19 Mei 2015 - 22:52

    Truus Wennekers:

    Ondanks de dwarsliggers ben je toch weer een stuk verder gekomen!! Succes! gr. Truus

  • 19 Mei 2015 - 23:47

    Lia:

    Hoi Raymond,

    Zo wat een verhalen zèg, en wat een belevingen heb je. in een woord geweldig!!
    Ik ben wel trots op zo'n broer die dat toch allemaal maar even fiktst, ik doe je dat niet na.
    Maar fijn dat jij jouwm idealen kunt waarmaken.
    Veel succes en tot morgen.
    Lia

  • 20 Mei 2015 - 14:54

    Anne:

    Ha Raymond

    Zo wat een leuke Tour ben je aan het ondernemen. Super hoor. We zijn even terug van de camping , was doen, werken en mail lezen. Ik wens je veel plezier, goed fietsweer en n behouden vaart.

    Liefs
    Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 131250

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: