Eindelijk een 'normale' dag - Reisverslag uit Baume-les-Dames, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Eindelijk een 'normale' dag - Reisverslag uit Baume-les-Dames, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Eindelijk een 'normale' dag

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

24 Mei 2015 | Frankrijk, Baume-les-Dames

Gisteravond al om ca. 21.30 gaan slapen en vanmorgen tegen 7.30 uur opgestaan. Dit is voor mij echt uitzonderlijk zo'n lange nacht. Dus niet normaal.

Vervolgens niet in de avond maar bij het ontbijt een ontmoeting met een echte wereldfietster uit Bladel. Een leuke vrouw met leuke verhalen over haar fiets en haar tochten. Zij verhaalde van tochten door de Himalaya, voor mij echt een brug te ver, maar zij vertelde er erg enthousiast over. Ook dit is in mijn ogen niet normaal.

Ik was nog maar een paar kilometer buiten het stadje, waaruit ik vertrok of ik zag al 2 reetjes de weg over steken. Ook dit vind ik niet normaal. Tot slot en dan hou ik er mee op, ook de wind was vandaag weer een klein beetje mijn vriend. Hij waaide nog wel maar al met was het zeer acceptabel. Ook dit vind ik (nog) niet normaal.

Nu verliep de dag verder op rolletjes (leuke woordspeling voor een fietser, bedenk ik me). Eindelijk een dag, dat ik mij de vooraf gestelde doelen gewoon kon halen en dat is ook wel eens leuk. Het was lekker weer om te fietsen. Af en toe een zonnetje en af en toe een wolkje. Al kregen de wolken in de middag de overhand, de zon bleef z'n best doen en de temperatuur was dus zeer aangenaam. Het is 1e Pinksterdag ik Frankrijk en werkelijk vrijwel alles is potdicht. Hotels zijn gewoon gesloten dus ik heb geluk dat ik een plekje op de camping gevonden heb, maar ik kan pas vanavond om 19.30 inchecken. Tot die tijd weet ik me wel te vermaken. Zit nu op een terrasje bij een soort haventje en dat is warempel open. Dus jullie snappen het wel ik los alle problemen op tijdens het nuttigen van 2 glazen bier.

Maar ja dan dus geen wifi. Dus ik weet niet wanneer ik dit blog het internet op kan zetten. Maar ff experimenteren dus. De andere familieleden zijn dit weekeinde met familieweekeinde en zitten in Egmond aan Zee. Het is daar mooi weer en ze genieten volop. Ook kleine Valerie laat zich de geneugten van strand niet ontzeggen en doet volop mee. Een mooie dag dus. Hemel op aarde zou Opa Opa van der Loos zeggen. En dat ben ik helemaal met hem eens.

Verder wil ik iedereen bedanken voor hun reacties. Jullie snappen dat ik graag in mijn blog op alle reacties in zou gaan maar dat wordt zo'n langdradig verhaal.
Dus excuses daarvoor. Ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben.
Tot morgen
Raymond

  • 24 Mei 2015 - 18:29

    Simon:

    Ha broeder,
    Fiets je nou gewoon door deze maand? Of ga je nu ook richting Egmond?
    Enfin, als je toch koers zet naar het noorden, je bent a.s. zondag welkom in mooi Eibergen. Je kunt je fiets wel kwijt onder onze carport.
    Ha, die wind....die blaast waarheen die wil. Goede Pinksterdagen!

  • 24 Mei 2015 - 18:32

    Susan:

    Hopelijk is jouw definitie van 'niet normaal' wel positief pap ;-) ??
    Klinkt wel zo..
    Geniet van de haven en het weer, dat doen wij hier ook!
    X

  • 24 Mei 2015 - 18:59

    Ina IJsselstein:

    Hallo die Raymond het is hier elke avond weer raak, effe kieke of je weer wat geschreven hebt!! Wij genieten van je verhalen!! En petje af voor wat je allemaal fietst.Het is voor ons net of we even terug gaan in de tijd, toen onze Willem zijn tocht reed en ook bijna elke dag een blog schreef.Ook net als jij een smakelijke manier van schrijven, we kunnen er een goede voorstelling van maken!!. Voor straks alvast een goede nacht en dat het morgen windstil!! mag zijn. We blijven je volgen.

    Groet Theo en Ina IJsselstein.

  • 24 Mei 2015 - 20:05

    Willem Brader:

    Hoi Raymond,

    Volgens mij is abnormaal zeker niet- normaal. Ik moet weer lachen om je woordspelingen. Geweldig zoals je de belevenissen aan het papier toevertrouwd. Humor is jou niet vreemd.
    Gelukkig heb je vandaag de weergoden mee.
    De eerste pinksterdag is bijna ten einde en jij kunt terugblikken naar een geslaagde eerste pinksterdag.
    Ga vooral door met het vullen van je blog. Ik heb het gevoel dat ik een stukkie met je meefiets.
    Ik hoop voor jou dat de tweede pinksterdag op dezelfde voet cq wiel zijn doortocht zal vinden.
    Hele fijne pinksterdagen gewenst en geniet met volle teugen.

    Willem

  • 24 Mei 2015 - 20:49

    Marlies Leenhouts:

    Hoi Raymond,
    Vandaag ook hier een heerlijke dag met een lekker zonnetje en terrasweer.
    Ik lees je barre tochten door weer en wind. Knap man! Goed lang volgehouden hoor!
    Vrijdagochtend heb ik nog even aan je gedacht tijdens (de nieuwe) buikspiertraining. Man man man die is tegenwoordig heftig! PFFFT!
    Je begrijpt wel dat ik de volgende dag moeite had om uit bed te komen(:
    Vrijdagavond met een aantal mensen van de Jura wandelgroep gegeten. Jaap was er ook. Je krijgt de hartelijke groeten en hij wenst je alle goeds voor de terugreis:)
    Nou tot zover. Ik meld me wel weer.
    Heb een mooi tijd.
    Een lieve groet, Marlies

  • 24 Mei 2015 - 21:44

    Karste En Geertje:

    Raymond, houd vooral dat "normaal" er in en je komt al mooi onze kant uit zie ik.
    Succes verder en ik hoor weinig over pech, gelukkig!
    Ga zo door en tot morgen, groetjes Karste

  • 24 Mei 2015 - 22:29

    Geertje:

    Je hebt de geest mee op deze pinksterdag, dat is duidelijk! ik hoop dat de komende dagen normaal zullen zijn, maar wel vol met verrassende tochten en ontmoetingen! veel fietsplezier gewenst vanuit westenholte.

  • 24 Mei 2015 - 23:01

    Truus Wennekers:

    Hoi Raymond,
    Het is al meer gezegd, maar het is inderdaad heerlijk jouw verhalen te lezen. Je beleeft het gewoon mee.
    Jouw familie zit hier dus vlakbij! Nou ze treffen het inderdaad met het weer! Heerlijk! Hopelijk tref jij het ook de komende dagen! Veel plezier!! groetjes, Truus.

  • 25 Mei 2015 - 17:41

    Jan Hollegien:

    ha die Raymond,
    je bent -zo te lezen- al weer lekker op stoom.
    De Schwalbes zullen al wel weer lekker zoeven en wij weten dat het dan prima is.
    En ja, soms gaat die de ene dag lekkerder dan de andere,
    maar dat is toch eigenlijk ook de uitdaging nietwaar?
    Dus gewoon doorgenieten (soms wat meer, soms wat minder, maar altijd genieten hoor!).
    Ga dus de uitdagingen niet uit de weg, want juist dàn zal het genieten het fijnst zijn.
    En onderweg kom je er zeker mooie plekken voor tegen.
    Jou kennende weet je ze vast te vinden,
    succes daarmee, houd de zunne en de vögelties in het oog enne N-joy hè....;-)
    groeten,
    Jan en Jenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 131275

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: