Afscheid en opnieuw beginnen - Reisverslag uit Abeilhan, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Afscheid en opnieuw beginnen - Reisverslag uit Abeilhan, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Afscheid en opnieuw beginnen

Door: Raymond en Wil

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

01 Juli 2012 | Frankrijk, Abeilhan

Hallo allemaal,
Vandaag dus eerst samen met Wil de tent opgeruimd, de auto gepakt en op naar Narbonne. We waren daar ca. 11.30 uur. Nu mijn fiets opgeladen en Wil haar fiets in de auto, dat scheelt straks wat gedoe en om ca.11.45 heb ik afscheid genomen van Wil en ben gestart met mijn tocht. Het viel niet mee vandaag. Het weer was drukkend warm (toch nog 31'). De zon scheen niet en er dreigde in de verte altijd onweerswolken maar gelukkig is er geen bui gevallen.


Ik heb vandaag zoals gebruikelijk weer genoten. Natuurlijk vielen de klimmen (491 hoogtemeters) niet mee en ook het starttijdstip was aan de late kant (11.45) maar ondanks deze handicaps heb ik het getelde doel na dik 71 km. vandaag gehaald. Wat tegenviel was het feit dat ik de geplande camping niet kon vinden, deze was nl. ca. 3 jaar geleden gesloten en een andere was in de verre (voor fietsers) omtrek niet te vinden. Iets waar ik eigenlijk niet op had gerekend in de buurt van de Mediterannee. Gelukkig kon ik wel een chambre d'hôtes vinden. Dus dat is ook weer gered.

Onderweg genoten van de vergezichten en andere zaken zoals een klooster van de broeders van St. Joseph op de Mont Rouge (zie foto's) en nog veel meer. Om de 3 tot 5 kilometer reed je door een dorpje/stadje, die in deze streek weer allemaal op een heuvel zijn gebouwd. Om sommige rijdt je heen maar veel dorpjes moet je dwars door. Maar op het dorpsplein zijn altijd een paar dorpsbewoners aan het jeu de bouwen in de schaduw van dikke platanen, een waarlijk prachtig gezicht. Vandaag niet veel tijd besteed aan het bezichtigen van deze kernen maar dat gaat morgen zeker gebeuren.

Samenvattend is het goed verlopen vandaag. Geen rare dingen. Ik hoop dat dit nog een tijdje door blijft gaan.

Groeten Raymond

PS. Wil zit nu in de trein met 5 mensen in de coupe. Ik ben benieuwd hoe haar reis verder verloopt.

  • 01 Juli 2012 - 06:35

    Lia:

    Zo, Raymond de kop is eraf en gelijk mal mooie vrgezichten. Geniet ervan en hopelijk zonder al teveel hobbels zoals geen camping. Lia

  • 01 Juli 2012 - 06:50

    Agnes:

    Goedemorgen Raymond. Fijn dat het gisteren goed is verlopen. ( ondanks 'de gesloten camping') Wij wensen je weer een heel goede fietsdag. We hopen en kijken er naar uit vanmiddag Wil te ontmoeten en haar verhalen te horen. Groetjes van ons allemaal...

  • 01 Juli 2012 - 06:51

    Tineke:

    goedenmorgen broertje

    Ja, wij hebben je van de week wel gevolgd maar even een stukje schrijven daar kwam er niet van dus nu maar even tikken dat heb je wel verdiend na al die mooie dingen die je beleeft en met ons deelt.
    ben ook zeer benieuwd hoe Wil het bevalt zo'n eind alleen in de trein en dan de auto mee.
    zal haar best lukken!
    prachtige foto's, dat is weer echt genieten.
    veel fietsplezier vandaag en iets meer geluk met vinden van de camping.
    groetjes Jan en Tineke

  • 01 Juli 2012 - 08:20

    Francis:

    Hoi Raymond

    Hier waait het weer lekker; hopelijk geniet jij van minder wind om te fietsen. Succes vandaag en hopende dat je nu wel je tentje op kan zetten, groet Francis

  • 01 Juli 2012 - 17:57

    Wil:

    Dan zal ik toch effe vertellen hoe mijn reis is verlopen. We begonnen met 5 personen in een coupe, ik dacht morgenochtend ben ik wel gebraden zo"n heet bakblik, ik ben maar buiten blijven staan totdat het fluitje ging.

    Het werd me al snel duidelijk dat een echtpaar wilde verkassen, de man zou de nacht moeten doorbrengen op de bovenste etage, gezien zijn lengte. w.s dubbel geklapt. Dus na een kwartier zaten we met z"n drieen (Vond ik niet erg! en waarachtig een echtpaar uut Assen).Nu Ray, je snapt natuurlijk wel dat we er weer nieuwe vrinden bij hebben! Ha ha.

    En als grote verrassing.............. Ik zat heel stoer in de auto op de trein, Tom Tom in te stellen van hoe kom ik thuis, toen bleek dat de man voor mij de auto niet aan de praat kreeg. ( Ik dacht nog 1 nachtje, maar dan in de auto op de trein, in ieder geval alleen en zonnescherm en 10 stoere motormuizen om me heen, wie doet me wat.)

    Ging de telefoon Joost: :" Mam, waar ben jij"? Oh, ik rijdt zo de trein af en ben ongeveer over 2 uur thuis.
    Aan de andere kant van de telefoon, niet weg rijden hoor! wij (Susan, Joost en Jan Job) staan hier op het station in Dusseldorf.

    Als laatste, de reis duurde geen 2 uur, maar 5 uur ivb met wegwerkzaamheden.
    Maar mijn dag kon niet meer stuk, Wat een verrassing!


  • 01 Juli 2012 - 21:45

    Karste En Geertje:

    Wil en Raymond,
    fijn te lezen dat het allemaal goed is verlopen en wat een verrassing dat S, J en J op het station stonden zeker.
    Nou Raymond zet hen op en veel fietsplezier!!!
    Al weer mooie foto's geplaatst,
    gr. Karste en Geertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 131419

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: