Van regen, wind en klimmen - Reisverslag uit Saint-Martin-de-Londres, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Van regen, wind en klimmen - Reisverslag uit Saint-Martin-de-Londres, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Van regen, wind en klimmen

Door: Raymond en Wil

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

02 Juli 2012 | Frankrijk, Saint-Martin-de-Londres

Hallo allemaal,
Vandaag was het een dag van afzien. Het begon nog vrij goed. Om kwart voor negen zat ik op de fiets maar reed de verkeerde kant op. Natuurlijk heb je dat vrij gauw in de gaten, maar toch is het een teken. Vervolgens de juiste weg gevonden en ik zat al snel op mijn track.
Na een tijdje begon de wind toe te nemen tot stormkracht (mistral ?) en die kwam uit het noordoosten en laat dat nu net mijn koers zijn, dus er strak tegen in. Naast alle klimmetjes van vandaag was dat net even teveel(951 hoogtemeters). Ik kwam wel vooruit maar mijn snelheid lag gemiddeld op zo'n 7 km. per uur en dat is net te laag als je gepland had om zo ongeveer 110 km af te leggen.

Om ongeveer half een tijdens mijn lunchpauze had ik 36 km afgelegd en dat is gewoon te weinig. Dus mijn plannen aangepast en het doel bijgesteld. De wind ging wat minder hard waaien maar daarvoor in de plaats kwam de regen, soms hard, soms af en toe een drup. Maar goed om ca half drie reed ik door de gorges de l'herault. En kwam ik langs een prachtige druipsteengrot. Omdat ik aan een pauze en aan verandering toe was, heb ik een rondleiding door de grot genomen. Het was indrukwekkend. Ik heb een aantal foto's genomen, dus jullie kunnen meegenieten. Na afloop hoopte ik dat de regen voorbij was. Helaas dat was buiten de waard gerekend, het goot. Nu de stoute schoenen, die toch nat waren maar weer aangetrokken en verder ging het. Na een tweetal stevige klimmen kwam ik ten slotte om 18.30 in St. Martin de Londres. Je raadt het al, ook hier was de camping gesloten maar gelukkig was er wel een chambre d'hôtes. Ik kwam net op tijd, de baas was van plan om op pad te gaan.
Ook nu weer is internet een probleem. Dus wanneer dit stukje op internet komt is nog even de vraag. Ik ga nu weer verder kijken naar Spanje tegen Italië. Een mooie partij met een terechte winnaar.

Groeten
Raymond

PS Wil is inmiddels thuis. Joost, Susan en Job hebben haar in Düsseldorf opgehaald. Ontzettend leuk, temeer omdat de terugreis wat fileproblemen opleverde. Nu konden ze lekker bijpraten onderweg.

  • 02 Juli 2012 - 06:14

    Jacques:

    Zo Raymond,
    de natuur had meteen een antwoord voor je klaar en toch mooi dat je onderweg zo'n mooie grot kon bezoeken. Maar de waterpret bledef doorgaan. Geweldig dat je jouw plan kunt aanpassen. Je moet doen wat je kunt en niet doen wat eigenlijk moest. Veel succes en vandaag zeker beter weer voor je. we horen weer van je. Jacques

  • 02 Juli 2012 - 07:00

    Lia:

    Wat een pech zèg ! Hopelijk gaat de rest van de fietstocht beter. Mooie foto's. Sterkte voor de rest van de reis.
    Lia

  • 02 Juli 2012 - 07:44

    Francis:

    Hoi Ray,

    nou een droog hotel was vast niet verkeerd na zo een natte dag! had je dat wel ingecalculeerd in je vakantie budget? nog steeds flexibel op je 60e!Hier is het lekker droog weer, goed roeiweer, wel het jaar van de wind!voor jou weer een goede fiets dag. Internet is dus ook weer gelukt als je dit leest! groet Francis

  • 02 Juli 2012 - 07:49

    Wil:

    Dan zal ik toch effe vertellen hoe mijn reis is verlopen. We begonnen met 5 personen in een coupe, ik dacht morgenochtend ben ik wel gebraden zo"n heet bakblik, ik ben maar buiten blijven staan totdat het fluitje ging.

    Het werd me al snel duidelijk dat een echtpaar wilde verkassen, de man zou de nacht moeten doorbrengen op de bovenste etage, gezien zijn lengte. w.s dubbel geklapt. Dus na een kwartier zaten we met z"n drieen (Vond ik niet erg! en waarachtig een echtpaar uut Assen).Nu Ray, je snapt natuurlijk wel dat we er weer nieuwe vrinden bij hebben! Ha ha.

    En als grote verrassing.............. Ik zat heel stoer in de auto op de trein, Tom Tom in te stellen van hoe kom ik thuis, toen bleek dat de man voor mij de auto niet aan de praat kreeg. ( Ik dacht nog 1 nachtje, maar dan in de auto op de trein, in ieder geval alleen en zonnescherm en 10 stoere motormuizen om me heen, wie doet me wat.)

    Ging de telefoon Joost: :" Mam, waar ben jij"? Oh, ik rijdt zo de trein af en ben ongeveer over 2 uur thuis.
    Aan de andere kant van de telefoon, niet weg rijden hoor! wij (Susan, Joost en Jan Job) staan hier op het station in Dusseldorf.

    Als laatste, de reis duurde geen 2 uur, maar 5 uur ivb met wegwerkzaamheden.
    Maar mijn dag kon niet meer stuk, Wat een verrassing!

  • 02 Juli 2012 - 08:55

    Susan:

    Goed bezig pap! Wij hebben mama thuisgebracht en de file overleefd ;-)
    Succes met hopelijk een zonnige dag vandaag!
    xxx

  • 02 Juli 2012 - 14:40

    Agnes:

    Hey Raymond, wat een dag.... Toch nog een mooie rondleiding in een druipsteengrot. En mooi dat je nog net op tijd was voor 'nachtplekje'.... en genoten van de voetbalwedstrijd! Succes weer morgen!
    Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Martin-de-Londres

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 131396

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: