Uzes zonder Alp - Reisverslag uit Uzès, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Uzes zonder Alp - Reisverslag uit Uzès, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Uzes zonder Alp

Door: Raymond en Wil

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

02 Juli 2012 | Frankrijk, Uzès

Hallo allemaal,
Vandaag ging het eindelijk op rolletjes. Om 07.30 ontbijt en om 8.15 op de fiets. Buiten het stadje meteen een stevige klim maar dat leverde ook weer een mooi uitzicht op, want het weer was prachtig. De zon die scheen dat het een lieve lust was en de wind viel erg mee. De vogeltiens waren vrolijk aan het fluiten en ik had er zin in. Kortom alle ingrediënten voor een mooie dag waren aanwezig.
In de volgende stad kwam ik meteen een supermarkt tegen en ik heb direct de nodige zaken gekocht, die nog nodig waren. Dat vroeg toch nog wat tijd maar dat mocht de pret niet drukken. Vrolijk fietste ik verder. Heuveltje op en heuveltje af. Duidelijk wat lager en minder hoog (steil) dan gisteren. Om ca. 12.00 uur kwam ik in een stadje (Sommieres) waar ik even de weg niet kon vinden, ik belandde uiteindelijk in een oud centrum en dat vond ik erg leuk. Dus als je in de buurt bent een aanrader.
Daar een lunch genuttigd en vervolgens verder. Helaas betrok het een beetje maar dat vond ik niet zo erg. Wel begon het harder te waaien en omdat de wind voor mij nog steeds uit de verkeerde hoek komt, had ik hem stevig tegen.
Dus mijn middagdip heb ik vandaag uitgebreid beleefd. Naar Uzes, het doel voor vandaag was nog dik 40 kilometer en dat heb ik geweten.
Mijn zitvlak begon te protesteren en ook de andere delen van mijn lichaam, lieten mij weten dat 3 dagen op de fiets toch echt iets anders is dan een uurtje of wat achter elkaar spinnen of iets dergelijks. Maar daarover wil ik verder niet zeuren, want dan had je er niet aan moeten beginnen. Ik ben nu Uzes nu aan het verkennen. Tot nu toe een leuke en gezellige stad. Dus zet deze ok maar op je vakantielijstje wat mij betreft.

Ik heb vandaag door een mooie streek gereden, wijngaarden en de zonnebloemen wisselden elkaar af. Het routeboekje was wat minder positief maar al met al geef ik de omgeving hier een stevige 7.

Morgen sluit ik het onderdeel 'Lanquedoc' af en ga verder naar de Drome, helaas kom ik in mijn route al boven Orangeade en Avignon uit. Dus Mont Ventoux moet nog even wachten.
Als ik het boekje goed heb bekeken wordt het morgen wel weer een hele stevige klimdag.

Groeten
Raymond

  • 02 Juli 2012 - 17:24

    Tineke:

    wouw, wat een prachtige omgeving, dat is zeker genieten en misschien, ja, heel misschien vergeet je even je achterwerk.
    knap hoor dat je dat allemaal kunt maar goed dan kunnen wij ook genieten.
    en de regen van gisteren ben je op die manier vlug vergeten.
    heel veel fietsplezier morgen.
    we zien weer uit naar je ervaringen.
    groetjes Jan en Tineke

  • 02 Juli 2012 - 17:34

    Lia:

    Fijn dat je vanmorgen een mooie dag had maar jammer van die harde wind vankiddag.
    Hopelijk gaan de pijntjes weer gauw over anders moet je misschien verplicht een dag rusten.
    Ik weet alleen niet of dat in je reisschema past. Good luck !!!
    Lia

  • 02 Juli 2012 - 18:17

    Vincent En Anne:

    Hoi Raymond,
    Jij schijnt iemand te kennen, die altijd zegt: "de wind is mijn vriend". Als ik jouw relaas zo lees, dan zul je wel vinden dat die persoon met de verkeerde vrienden omgaat :-) Maar... na regen (en wind) komt zonneschijn. Succes met het vervolg !
    Hartelijke groet,
    Vincent en Anne

  • 02 Juli 2012 - 18:17

    Arend:

    Nergens onder de bomen in een centrum op een terrasje gezeten?
    Sterkte met kilometers en zitvlak!

  • 02 Juli 2012 - 18:30

    Karste En Geertje:

    Nou na de vorige dag kon je die rolletjes wel gebruiken zeker.
    Succes en geniet van elk moment, gr Karste en Geertje

  • 03 Juli 2012 - 17:28

    Truus:

    Ik geniet weer van je verslagen Raymond!
    Vanaf morgen hoop ik in Barchem via Wil het een en ander te horen!
    Nog veel succes verder!
    groetjes, Truus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 131358

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: