Een fantastische dag - Reisverslag uit Mondragon, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Een fantastische dag - Reisverslag uit Mondragon, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Een fantastische dag

Door: Raymond en Wil

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

03 Juli 2012 | Frankrijk, Mondragon

Hallo allemaal,
Vandaag een erg zware maar zeer leuke tocht gehad. Ik ben door een streek gereden met schitterende valleien en stadjes, vergezichten te over. Ik zal weer een paar foto's bijsluiten.
Het was warm en heuveltje op en af. Stevige klimmetjes zoals ik al voorspeld had. Maar ik heb wel plezier gehad en dat is het belangrijkste.
Ik ben nu op het punt aangekomen waar de routesplitsingen samen komen (of uit elkaar gaan)
't is maar zoals je het bekijkt. Kortom morgen meer naar het noorden en niet meer naar het oosten.

Dat is met de sterk opkomende wind in de middag niet zo prettig, dus morgenochtend ga ik vroeg op en probeer al om 6.00 uur op pad te zijn. Ik merk dat ik na 12 uur 's middags niet meer op mijn sterkst ben, dus moet alles uit de morgen komen.

Jullie lezen morgen wel of het gelukt is. Even verder over vandaag, want dat is wel even wat aandacht waard. Eerst kwam ik door Sabran, ik geef toe even wat klimmen, maar dan krijg je ook wat. Een prachtig uitzichtpunt, vervolgens na weer een aantal aangename kilometers mooie omgeving kom ik ook weer na een hele stevige klim in La Roque Sur Ceze een prachtig dorpje tegen de helling aangeplakt. Vervolgens bij het binnenkomen in het Rhonedal bij Chatreuse de la Valbonne een prachtig kasteel en uitzicht op dit dal. Kortom het was genieten en werken vandaag. Maar zoals ik al vaker heb verteld, genieten wordt mooier als je moe bent. Dus vol goede moed ga ik er morgen tegenaan.

Groeten
Raymond

PS ik heb vandaag op de camping 2 leuke mensen leren kennen. Erg gastvrij. Ik heb ze even op de foto gezet en bij deze bedankt!

  • 03 Juli 2012 - 16:25

    Francis:

    nou een fijne avond dan maar Raymond! Geniet van de welverdiende rust!

  • 03 Juli 2012 - 19:03

    Agnes:

    Nou, Raymond....volhouden... en mooi dat je zo geniet. Morgen heel veel succes! In alle vroegte..geniet. groeten van ons uit dronten.

  • 03 Juli 2012 - 20:04

    Tineke:

    nauw broertje ik kan me indenken dat je geniet wat mooi allemaal.
    morgen dus vroeg uit de veren en trappen maar, fantastisch dat je het kan.
    veel plezier morgen en tot horens
    groetjes uit veelerveen
    jan en tineke

  • 03 Juli 2012 - 20:40

    Karste En Geertje:

    Nou welterusten dan maar, ik draai me dan nog een keer om!
    Prettige dag morgen, groeten Karste en Geertje

  • 03 Juli 2012 - 22:00

    Jacques:

    De en zegt trappen maarr en de ander zegt, ja maar mijn ding is ook belangrijk. Ja. belangrijk dat ik draaien kan. Ach ja als je fietst dan is het ook dat je hetm erin fietst en dat beleef je ook bij de mensen die virtueel met je mee fietsen. En echt wil zal je wel verteld hebben dat het familieweekend ook al helemaal plaats bepalend is gemaakt. Het is Nagele geworden, of te wel het platste dorp in de wereld. Dus Raymond fiets de dauw uit de morgen, maar ik hoop voor jou dat de luchtvochtigheid niet zo zwaar is als bij ons. Geniet van je omgeving, blijf kieken want dan weten we dat je ook even rust. geniet van iederen die gastvrij is, eerst dacht ik dat is Marian van Tante Truus. nou zo'n lieve tante heeft zo je avond vol gepraat. Ben met vanalles bezig en hoop dat ook voor mij de toppen van plezier berijkt worden. Groetjes succes en laat ze rondgaan. Jacques

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 131390

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: