Alweer een mooie tocht - Reisverslag uit Pont-de-Barret, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Alweer een mooie tocht - Reisverslag uit Pont-de-Barret, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Alweer een mooie tocht

Door: Raymond en Wil

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

04 Juli 2012 | Frankrijk, Pont-de-Barret

Hallo allemaal,
Vanmorgen om half zes op gestaan. Vervolgens trachten te wassen en scheren. Jammer, alles zat op slot, er werd dus niet op vroege vogels gerekend. Nu ja, dan maar niet, ik had gistermiddag toch nog gedouched. Om half zeven zat ik op de fiets en de start van de reis verliep zoals ik het gewenst zou hebben. Vervolgens heb ik bij een bakker wat brood gekocht en onderweg ergens gegeten. Zie foto. Het was weer schitterend weer en geen wind! De afslag naar het noorden betekende ook een verandering in het parcours.

In plaats van heuveltje op en af werd het nu bergje op en af. Een ander verschil is dat ik nu geen dwarsliggers tegenkom maar de bergen links en rechts van mijzelf zie, maar ikzelf rijdt redelijk vlak. Ik kan dus heerlijk opschieten (ahum), want de overgangen in het landschap zijn wel wat hoger. Maar dat geeft je als fietser de gelegenheid om goed in je ritme te komen en lekker door te stampen. Ook als toeschouwer had ik het erg naar mijn zin. Ik reed door een prachtig landschap, dat af wisselend olijfboomgaarden, wijngaarden en bloeiende lavendelvelden te zien gaf. Ook de stadjes en dorpjes die ik aandeed waren zeer de moeite waard. Je was het ene kasteel nog niet voorbij of je zag het andere al. Ik heb me dus zeer zeker erg vermaakt. Tegen 13.3 uur was de pijp echter stevig leeg en heb ik de eerste de beste camping uitgezocht. Ik sta nu in Pont de Barretje een kleine 20 km voor Crest. Vandaag door de streek gereden, waar we vorig jaar gewandeld hebben, dus voor de Open Kringers ook even een foto om wat herinneringen op te halen.

Er is in dit dorp echter geen winkel en geen internet. Dus ik ben vanmiddag goed tot rust gekomen. Op de camping liep ik een groep met Nederlandse vrouwen tegen het lijf, wier mannen op de race fiets aan het fietsen waren. Later in het dorp gezellig een biertje gedronken met Jan, zie foto, die tot dezelfde groep bleek te behoren maar wat eerder i.v.m. klachten was afgestapt.

Ik ga nu maar uit eten want een restaurant is wel aanwezig. Je moet toch wat in dit leven. Morgen weer vroeg op en verder.

Groeten
Raymond

  • 04 Juli 2012 - 18:40

    Jacques:

    Zo dus het eerder beginnen heeft echt zijn vruchten afgeworpen, dus proberen vol te houden.
    ja, de grote jongens komen nu opdagen dus moet er alles uit de kast worden gehaald.
    En de open kring ja, dat moet ook wel iets speciaals zijn. De vitte God en Petrus dichtbij als sprookje ja dat is een kring gesprek waard. Dus is het ook leuk dat jij geniet van de kastelen en je toch geen ridder wilt zijn. ach ja, wij hoeven ook niet alles te begrijpen, maar genieten van jouw belevenissen.
    Laat de trappers draaien, blijf positief en ik hoop dat je niet steeds tot het gaatje rijdt, maar dat rust ook wel eens 24 uur kan zijn (wat zeg ik). Tot het volgende verslag.

  • 04 Juli 2012 - 18:52

    Jan Brandsema:

    Altijd goed om de beelden van de bezinningsreis weer naar boven te halen.

  • 10 Juli 2012 - 05:11

    Simon:

    Lavendel, oleander, jasmijn! springt me spontaan in de oren. Mooi hoor, la douce France. Ik merk dat je je goed vermaakt. Pas op dat ze je niet in zo'n kasteelkerker smijten.. vanwege al die vrouwen op je lijf. Ik ga dit jaar niet op vakantie. Maar ik heb van Marga een ipad3 gekregen. Daar vermaakt pa zich prima mee. En ik heb nog niet eens vakantie. We zijn hier verder aan het aftellen. Nog 10 dagen en dan gaat Marga met fpu, pensioen. Het houdt me best wel veel bezig. Inmiddels heb ik de B4d gewandeld en voor de 6e maal afgesloten. Dat is mijn sportieve jaarlijkse happening. Heel wat anders en minder als bij jou! He maat, fiets ze!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 131399

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: