Van de regen niet in de drup - Reisverslag uit Saint-Donat-sur-l'Herbasse, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Van de regen niet in de drup - Reisverslag uit Saint-Donat-sur-l'Herbasse, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Van de regen niet in de drup

Door: Raymond en Wil

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

05 Juli 2012 | Frankrijk, Saint-Donat-sur-l'Herbasse

Hallo allemaal,
Vandaag de wekker op 5.15 gezet en zo laat ging hij dus af. gewassen en tanden gepoetst, vervolgens de tent afgebroken. Een op de camping lopende hond kwam er gezellig bij liggen. Toen alles bepakt en bezakt was, ben ik gaan fietsen. Er wachtte een flinke klim tot boven de 500 meter en ik had er zin in.
Het weer was in de ochtend wat minder (regen en kou), maar in de middag hield de regen op en kwam zelfs af en toe de zon te voorschijn. Morgen hier waarschijnlijk ook een bewolkte dag maar er wordt geen regen verwacht.

Na ca 5 kilometer begon het stevig te stijgen en dat hield na 11,5 km pas op. Daarna een prachtig lange afdaling en om ca. 8.15 zat ik in Crest aan het zelfgekochte ontbijt. Nu dat heb ik vandaag de hele dag door gehad, een mooie omgeving, het landschap was wel veranderd, nu veel graan, maïs e.d. maar nog steeds lange klimmetjes gevolgd door een lange afdaling. Dus ik had het gevoel dat ik eindelijk eens een beetje kon opschieten. Dus ik ben vandaag lekker opgeschoten voor mijn gevoel. Om 13.30 uur reed ik de camping op en voor het eerst had ik het gevoel, dat ik niet helemaal leeg was. Ik kon nog wel verder maar de eerstkomende 30 km. weinig campings, dus die gok nam ik maar niet.
Ik zit op een leuke camping, les ulezes, ik heb iets met uzes of zo.
Het plaatsje heeft een moeilijke naam 'St. Donat sur l'Herbasse ', ligt tussen Lyon en Valence op de kaart en ik heb me vanmiddag verder prima vermaakt, inkopen gedaan, geslapen, gekookt en het stukje geschreven.
Vanavond weer op tijd onder de wol en dus tot morgen zou ik zeggen.

Groeten
Raymond

  • 05 Juli 2012 - 19:38

    Opa En Oma :

    Hallo ondernemende fietser, zo te lezen en te horen geniet je van alles onderweg en dat is heel fijn.
    Hier is het lekker warm en alles gaat netjes in het gelid ( dus volgens wens). Oma is ook lekker bezig en actief, het gaat prima met Oma. De tuin groeit voorspoedig; nog geen hagelstenen gelukkig.
    Iedereen begint zachtjes aan de vakantie; hier en daar staan caravans bij de deur. Hielke is onderweg naar Noorwegen. Wij wensen jou verders een voorspoedige reis richting Holland. Veel groeten van Opa en Oma uit Dronten

  • 05 Juli 2012 - 20:12

    Anne En Vincent:

    Hoi Raymond,

    Je fietst wel in een heel mooi deel van Frankrijk, zeg. Leuke Foto's.
    Petje af voor wat je tot op heden aan kilometsr hebt afgelegd.
    Veel plezier op je volgende tour onderdelen met aangenaam fiets weer erbij.

    heel veel groeten,
    Vincent en Anne

  • 06 Juli 2012 - 00:48

    Jacques:

    beter laat dan ooit dus hiewr is ie dan. Geweldig zo goed als jij fietsend kan genieten van alles wat Moeder Natuur gratis heeft voor iedereen. Het begint weer normaal te worden dus de slag zit er goed in. De spaken kunnen het aan, dus ookmechanisch zit het goe3d in elkaar.
    En geluukig vallen de mussen niet van het dak, dus jer gaat lekker. DE tour zal je mogelijk kruisen maar dat horen we wel. doei tot morgen

  • 06 Juli 2012 - 10:05

    Karste En Geertje:

    Raymond, ik ben blij dat ik niet met je mee ben want 5.15u vind ik wel heeeel erg vroeg. Zo te zien en te lezen geniet je nog met volle teugen.
    Zou Westenholte voor een Fransman niet net zo moeilijk zijn als St. Donat sur l'Herbasse voor een Hollander?
    Geniet verder van een goed weekend en tot het volgende verslag!
    Ik volg de tour niet zo maar kom je daar nog in de buurt?
    Gr. Karste en Geertje

  • 08 Juli 2012 - 16:10

    Susan En Jan Job:

    En dat noem jij dus vakantie ;-) Kwart over 5! Toen kwamen wij net uit de disco in Italie..
    Nu weer lekker thuis. Laatste weekje voor jou.. hopelijk een voorspoedige met veel nieuwe vrienden en goede gesprekken! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Donat-sur-l'Herbasse

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 131419

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: