Thessaloniki - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Thessaloniki - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Thessaloniki

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

27 September 2013 | Griekenland, Thessaloniki

Vandaag dus deze erg grote stad bereikt. In grootte is het de 2e stad van Griekenland. De weg ernaar toe was aan de ene kant een makkie, zon, wind in de rug, lange afdalingen en af en toe een klimmetje maar de zon was onbarmhartig vandaag en deed zijn werk behoorlijk goed. Dus door de hitte was het toch nog zwaar en de afstand deed vervolgens de rest. Toch nog ff 83 km. gefietst. Voordat ik het hotel gevonden had en kon inchecken.
Maar het resultaat mag er naar zijn.
Een leuk hotel, een naar mijn nog korte ervaring leuke plek in de stad, ik zit nu te eten op een kade direct aan de Middellandse Zee in een erg druk restaurant. De boulevard staat vol met auto's in de file, en ik ontwaar menige ..... Kortom hoe zwaar hebben die Grieken het eigenlijk?
Maar dat is natuurlijk niet goed om zo te denken. Ik zit hier op het topje van de ijsberg en daar is het altijd wat warmer dan elders op die berg. In de dorpjes waar ik vandaag door heen ben gefietst heb ik echt wel gezien dat Griekenland het op dit moment zwaar heeft.
Ik heb vandaag een deel van de katoen oogst mee mogen maken. Het is toch grappig dat elk land zo zijn eigen gewassen, die het kweekt. Hier kom je dus hele velden met katoen tegen en die werd met grote combines van het bekende merk 'Jan Witteveen' geoogst.

Grote vrachtwagens brachten vervolgens de oogst verder richting de fabriek. Maar overal kon je witte bergen zien met datgene wat de Combine bij elkaar had 'gezogen'. Anders kan ik het niet bedenken want de planten leken na afloop nog redelijk heel om de bolletjes, die waren blijven hangen nog door te laten groeien. Dus ik heb wel niet door de sneeuw gereden vandaag maar af en toe in de bermen leek het er wel op. Er waaien natuurlijk gewoon veel van die pluizebollen ook gewoon weg.

Dus toch weer een keer genoten onderweg. Al moet ik wel zeggen, dat ik ook wel uitkijk naar de komst van Joost en het einde van de tocht, die daarmee automatisch in zicht komt. Jullie hebben mij nog niet horen klagen over zitproblemen maar je kunt van mij aannemen, die zijn er wel.

Ik wil nog even een dingetje rechtzetten, dat ik gisteren compleet vergeten ben.
Ik heb natuurlijk aan de verjaardag van mijn broer Alphons gedacht en luidkeels zijn verjaardagslied gezongen gisteren maar in mijn blog heb ik hem niet genoemd. Dat vind ik toch wel een blamage. Fons alsnog van harte gefeliciteerd en ik hoop het hiermee een beetje goed te maken. In de komende week zijn er nog weer 2 familieleden jarig. Jullie horen wel wie en wanneer.

Morgen komt Joost echt. Ik zal hem verwelkomen op het vliegveld. Jullie lezen wel hoe wij ons vermaakt hebben morgen. Ik kijk ernaar uit en heb er veel zin in.

Groeten
Raymond

  • 27 September 2013 - 20:36

    Lia:

    Ja de verjaardag bij Fons was weer geweldig maar we hebben wel aan jou gedacht en op die manier samen gezongen voor hem. Geweldig het meemaken van al die verschillende culturen, dat heb je toch maar gewoon in je pocket. Slaaplekker vannacht en veel [plezier morgen samen met Joost.
    Groetjes Lia

  • 27 September 2013 - 21:29

    Hennie:

    veel plezier de komende dagen! :D

  • 27 September 2013 - 22:22

    Reinhardt:

    Proficiat, je bent nu in Thessaloniki, de stad waar de Apostel Paulus 2063 jaar geleden geweest is en waar twee Bijbelboeken aan zijn gewijd.
    Je komt daar niet om te preken maar misschien kun je de bewoners manen om zuinig aan te doen.
    Je zal best indruk maken nu je daar komt, niet vanuit de file met luxe auto's of afgemeerd in de haven met een kapitaal jacht, maar als een Hollander op de fiets die meebetaalt aan hun sores.
    Maar je hebt gelijk je heet geen Wilders dus blijf positief denken.
    Beschouw jezelf als een moderne Odysseus!

    Het moet een fraaie afsluiting zijn om samen met Joost het laatste traject te fietsen.
    Wij leven met jullie mee.

    Reinhardt

  • 27 September 2013 - 22:59

    Jacques:

    Raymond,
    ik was te laat anders had je het wel geweten, excuses. Maar wij hebben wel aan jou gedacht en weten dat jij graag mag zingen dus rond de klok van drie nam Lia het over maar we hoorden jou in de achtergrond. Je kun ook niet alles feilloos doen en we nemen dat jou zeker niet kwalijk. want jij moet gewoon zorgen dat je op de fiets er volledig bent. En ja je bent er op tijd ondanks de brandende zon.
    Als door Grieken je laten verwennen, je zoon ophalen en dat juist hij meegaat met z'n Vader dat is echt heel bijzonder en dubbel genieten. Dus we kijken uit naar de berichten van morgen, veel plezier alvast samen. Jacques

  • 28 September 2013 - 00:22

    Maria Maas:

    Geweldig, Raymond.
    Heel veel plezier samen met Joost.
    Jij gaat als een speer
    Knufje
    Maria

  • 28 September 2013 - 00:32

    Vincent En Anne:

    Hoi Raymond,
    Super dat je zonder problemen en op tijd in Tessaloniki bent aangekomen.Zelf ben ik al weer aardig geacclimatiseerd.Ik ga morgen samen met Cees getuige zijn van het feit dat PEC weer de koppositie overneemt. Want uiteraard wordt er gewonnen van NAC en wordt PSV door AZ in de pan gehakt. In de bekerwedstrijd deze week was Joost Broerse Man of the Match én doelpuntenmaker. Dus wat wil je nog meer? Ik hoop dat Joost morgen een goede reis heeft en wens jullie buitengewoon veel fietsplezier op het traject naar Istanbul.
    Hartelijke groet,
    Vincent en Anne

  • 28 September 2013 - 06:41

    Marja Van Der Loos:

    Hoi Raymond,

    Vanmorgen de laatste verhalen van je gelezen en gisteravond het e.e.a. gehoord.
    Je hebt weer een geweldige ervaring opgedaan en veel meegemaakt.
    Goede beslissing om terug te komen, iedereen is ontzettend blij met je komst.
    Geweldig om samen met Joost deze tocht af te sluiten, veel fietsplezier samen.
    Enne heel veel sterkte met je billen :)

    Tot snel, liefs Cor & Marja

  • 28 September 2013 - 09:38

    Jan En Marianne :

    Wat zal het fijn zijn om zoon Joost in de armen te sluiten en samen deze tocht af te ronden. Ons leven is een reis en volgens ons ga je nu weer een extra mooie etappe in! Geniet ervan samen!

  • 28 September 2013 - 10:24

    Agnes:

    Hoi Raymond,

    Vandaag wordt een mooie en bijzonder dag voor je! Joost verwelkomen op het vliegveld en dan de start maken op weg naar Istanbul. Maar eerst samen zijn vandaag.... geniet ervan. We gunnen jou een mooi laatste stuk van je reis. En dat is toch fantastisch met eigen zoon! Hier schijnt de zon alweer twee dagen. Dus dat wordt vandaag genieten langs de lijn op het hockeyveld!
    We missen je allemaal en kijken uit naar je terugkomst! Maar dat voor later.... elke dag genieten van de mooie momenten. Lieve groeten van ons allemaal!
    Elsemarijn Marlot Floris Sjaan en Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 131259

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: