Frisse wind. Dag 3. - Reisverslag uit Picarreau, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Frisse wind. Dag 3. - Reisverslag uit Picarreau, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Frisse wind. Dag 3.

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

22 Mei 2015 | Frankrijk, Picarreau

Vandaag na een erg koude nacht om zeven uur opgestaan. Had alles voor het ontbijt al ingeslagen en ik heb heerlijk in de zon zitten ontbijten. Tentje ingepakt en vol goede moed op pad gegaan. In de loop van de dag trok zoals gebruikelijk de afgelopen dagen de wind weer flink aan. Nog steeds fris maar de zon deed beter zijn best en dus was de tegenwind niet echt leuk maar ja, ik wil toch verder dus zeuren helpt niet.

Ik doe deze tocht voor de 2e keer en ik heb er geen spijt van dat ik dit gekozen heb. Wederom geniet ik enorm van de zaken die ik zie. Dat zijn soms kleine dingen. En soms grote zaken. Ik denk dat mijn buurvrouw Nelleke deze streek meteen tot haar favoriete voorjaarsstek bombardeert want de verzameling veldbloemen, die hier bloeit zal haar met stomheid doen slaan. Ik hoop dat de foto overkomt. Heel vroeger op de HBS moest ik een herbarium maken en veel van wat daar in staat bloeit hier gewoon in het wild. In een woord prachtig. Het tweede woord genieten. Want dat doe ik hier met volle teugen.

Verder fiets je langs electriciteitscentrales en dammen die die ze daarvoor nodig hebben. Zo ontstaan stuwmeren waar je weer om heen moet want zoals we allen weten, wij kunnen niet over water lopen laat staan fietsen. Dus vandaag was het heuveltje op en heuveltje af en alles wat daar tussen zit.

Ook heb ik vandaag weer veel medelanders ontmoet die jammer genoeg voor mij de verkeerde kant op fietsten. Zij waren wel vrolijk gestemd allemaal want my friend the wind hielp hen vandaag enorm. Dus leuke gesprekken onderweg waren mijn deel.

Morgen weer vol goede moed verder. De boeren waren druk aan het maaien, dus er wordt geen regen verwacht. Nu dat sterkt mij met de gedachte dat de wind morgen uit de goede hoek gaat waaien. Hij was al een klein beetje aan het draaien vandaag.
Even de statistieken bijwerken. Dik 70 km gefietst, meer dan 800 hoogtemeters. Deze mijnheer is tevreden en geniet van zijn biertje.

Tot morgen.
Raymond

  • 22 Mei 2015 - 21:17

    Anja Van Dijken:

    We hebben vast dezelfde frisse wind. Vandaag had ik er profijt van. Maar koud blijft hij. geen zomerse temperaturen dus.

  • 22 Mei 2015 - 22:34

    Jan Groot And Nel Van Der Loos:

    Dag Raymond, dank je wel voor de dubbelverslag. Nog steeds is er de combi van afzien en genieten. Gaandeweg zul je het lagere gebied gaan befietsen.
    veel succes, de dagen die komen.

    Wij gaan zoals je weet morgen naar Egmond-Binnen voor familieweekend. We zullen daar zeker aan je denken!!

    Bon voyage!!

    Nel en Jan

  • 22 Mei 2015 - 23:01

    Tijmen:

    Hey Raymond!
    Goed om te lezen dat het voorspoedig gaat! Respect voor al dat klimwerk, petje af!
    Ik zwaai nu ff naar je (over de hollandse weilanden)
    Veel succes verder en geniet van het weer zolang het mooi is ;-)
    Hou je taai!

    Groet Tijmen

  • 22 Mei 2015 - 23:09

    Lia:

    Hoi Raymond,

    Wat weer een mooie belevenissen al is het voor de tweede keer ze ziet steeds weer iets anders, geniet ervan.
    Lia

  • 22 Mei 2015 - 23:09

    Lia:

    Hoi Raymond,

    Wat weer een mooie belevenissen al is het voor de tweede keer ze ziet steeds weer iets anders, geniet ervan.
    Lia

  • 22 Mei 2015 - 23:15

    Theo& Ina :

    Hoi Raymond goed om te lezen dat het je ondanks de de frisse wind ook dikwijls voor de wind gaat.
    Langzamerhand heb je het groot gebergte acher je gelaten en inmiddels alweer een goede 250 km erop zitten en hoe .!! Chapeau hoor . Blijf genieten en laat je biertje dagelijks smaken .Morgen weer een nieuwe dag en gezond met goede moed weer opstaan .

    Groetjes Theo & Ina IJsselstein

  • 23 Mei 2015 - 11:25

    Vincent En Anne:

    Hoi Ray,

    Tussen het familiekamperen door even een berichtje van ons. Ik begrijp dat je nogal eens wind tegen hebt. Ik hou me mond maar even over mijn mantra “de wind is mijn vriend”. Ook begrijp ik dat je nog niet zwetend van de fiets valt. Het voordeel van deze ervaringen is dat het alleen maar nog beter kan worden. Want genieten doe je desondanks toch wel. En ik begrijp dat je Drissner zich goed houdt. Wat wil je nog meer. We wensen je nog heel veel plezier, doorzettingsvermogen en voldoening in het vervolg van je tocht.
    Hartelijke groet,
    Vincent en Anne

  • 23 Mei 2015 - 12:07

    Truus Wennekers:

    Hoi Raymond, ik neem mijn petje voor je af! Stoere doorzetter, ondanks kou en wind!
    Maar gelukkig valt er ook veel te genieten! Groetjes, Truus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 131275

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: