Nog steeds veel wind maar niet fris meer! - Reisverslag uit Quingey, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Nog steeds veel wind maar niet fris meer! - Reisverslag uit Quingey, Frankrijk van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Nog steeds veel wind maar niet fris meer!

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

23 Mei 2015 | Frankrijk, Quingey

Vandaag een kort blog want anders wordt het alleen maar gemopper en daar hebben jullie niets aan. Ik heb het vandaag niet leuk kunnen vinden. Bij het opstaan ging het al moeizaam, ik kwam slecht op gang en dat is eigenlijk helemaal niets voor mij. Vervolgens inkopen doen bij de supermarkt, daar moest ik een kwartier wachten want hij was nog niet open. Na de inkopen, ontbeten en tentje afgebroken. In het centrum nog even de wifi van het office du tourisme aangedaan en mijn mail gechecked.

Toen op weg. En ja hoor ik was nog niet buiten het stadje in het vrije veld en daar stak de wind weer op uit de voor mij verkeerde hoek. Allengs begon de wind harder te waaien, soms wel met kracht acht. Bij de afdalingen leek ik stil te staan, moest nog stevig trappen om vooruit te komen. Het leek wel of ik plaksel aan de banden had, zo moeizaam ging het. Al met al heb ik dat 45 kilometer volgehouden en daarbij nog 400 hoogtemeters gefietst.

Deze dag maar gauw vergeten. Geen echte leuke dingen gezien onderweg of het moet de bijeenkomst van de 2CV club uit de regio zijn en een prachtig kasteel in Arc et Senan. Ik moet jullie trouwens nog wel vertellen, dat ik gisteren een reetje en een eekhoorn gezien, beide 30 meter voor me.

Groeten
Raymond

  • 23 Mei 2015 - 18:04

    Lia:

    Hoi Raymond,

    Het is natuurlijk wel lekker om op deze manier wat van je af te kunnen mopperen, je wordt er alleen niet zoveel wijzer van maar dat kan ik makkelijk zeggen.
    Wens je fijne Pinksterdagen en een beetje minder tegenwind.........

  • 23 Mei 2015 - 19:09

    Truus Wennekers:

    Hoi Raymond, Inderdaad, het is lekker om van je af te mopperen, dan ben je het maar weer kwijt.
    Ik vind dat je nog veel gefietst met die harde wind! Hopelijk morgen wat minder! Succes!! Groetjes, Truus.

  • 23 Mei 2015 - 20:24

    Karste En Geertje:

    Hallo Raymond
    Dus echt wel even een dag voor je met weinig mooie momenten. Morgen zal het vast beter gaan en we hopen dat de wind je gunstig gezind mag zijn. Misschien mag je het vuur van Pinksteren ervaren!!
    Vanmorgen was de uitvaart van Jan Tissink. Het was een mooie dienst en werd verwoord dat het een bijzondere man is geweest. Maakte graag een praatje daar kun je ook van meepraten hé?
    Zie net Tineke W langskomen en zijn ze weer thuis dus. We hopen dat ze het mooie weer hebben meegenomen!! Nu Raymond morgen een fijne dag! En houd de vaart en goede moed erin!!
    Gr.Karste en Geertje

  • 23 Mei 2015 - 21:43

    Simon:

    Ha die Raymond,
    Pinksterwinden kunnen tegen waaien, maar toch kom je er verder mee. Tegen het gewone patroon in, onorthodox, creatief. Ik voel me er verwant mee. Dan toch gewoon doorgaan, ondanks alles wat tegenwerkt. Fijne Pinksterdagen, broeder.
    Simon

  • 25 Mei 2015 - 09:48

    Jan Van De Kemp:

    Goede morgen Raymond het is weer een hele prestatie wat je aan het doen bent.
    Maar wat anders waar ben jij nou aan het fietsen
    wij zitten namelijk in z.f. ,en we vertrekken hier donderdag morgen, misschien is het mogelijk elkaar te ontmoeten.
    Wij komen langs Grenoble en zo richting Dijon we overnachten dan bij Langres
    Als het niet te ver uit de richting is lijkt ons dat leuk ,we horen het wel ,en anders nog een hele fijne rijs
    gewenst.
    Gr Jose en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 131185

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: