Een dag zonder kommer en kwel - Reisverslag uit Radinac, Servië van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Een dag zonder kommer en kwel - Reisverslag uit Radinac, Servië van Raymond en Wil Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Een dag zonder kommer en kwel

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond en Wil

20 September 2013 | Servië, Radinac

Vandaag lekker vroeg wakker, dat is het voordeel als je op tijd naar bed gaat. Heerlijk zitten treuzelen met van alles en nog wat maar 8 uur stond ik klaar om te gaan ontbijten en half 9 was deze mijnheer oppad. Het zunnegien scheen vrolijk met af en toe een wolk en er stond een koude wind (Voornamelijk in de rug). Dus niet getreurd en ik fietste te heerlijk langs de straatweg. Wel druk want ik naderde weer een snelweg maar zo vroeg op de morgen kun je dat wel aan en ga je als een speer. In het volgende dorpje een klein probleem, mijn gps had nog wat naweeën van de dag van gisteren. Het vocht had weer eens toegeslagen en de toetsen werkten niet. Kortom ik kon de gps niet goed gebruiken. Wel gaf het kompas de goede richting aan, dacht ik. Dat bleek achteraf een misvatting. Dus ik reed vanmorgen vroeg weer vrolijk richting Belgrado. Na een uurtje en ik de namen van de dorpjes die ik tegenkwam niet kon vinden op de kaart, toch maar eens gaan vragen. En ja hoor ik reed compleet de verkeerde kant uit. Een jonge Servische wist me dat met hulp van een oudere man prima uit te leggen in het engels. Mooi is dat ik haar geïnspireerd heb om ooit ook op fietsvakantie te gaan. Maar dat terzijde en voor sommige twijfelaars, tegenslag hoort erbij en maakt het geheel juist erg leuk omdat je dan pas merkt hoe gastvrij en behulpzaam deze mensen zijn.

Geluk bij een ongeluk was dat ik vlakbij een afslag was, die me weer op het goede pad zou brengen. Alleen was deze weg iets heuveliger dan ik vooraf gedacht had. Ik ben inmiddels een behoorlijk eind van Belgrado en zit in de nabijheid van Lapovo. Daar heb ik weer een hotel gevonden.

Onderweg een tweetal jonge duitsers ontmoet, die ook richting Istanbul aan het fietsen waren. Christopher en Theo, zij zijn bezig met een wereldreis, ze gaan nl. op 8 oktober vanuit Istanbul door naar Thailand en Vietnam. En laat ik nu samen met Joost straks ook op deze datum terug gaan richting Nederland. Dus wellicht komen wij elkaar, dit mede omdat het tijdstip van vertrek dicht bij elkaar lag.

De goede lezer zal denken, hij heeft het ook wel heel dikwijls over terug gaan naar Nederland. Ja beste mensen, ik heb besloten om mijn tocht in Istanbul af te gaan breken en het doel Jeruzalem voor een andere keer te gaan laten

Voor mijzelf heb ik alle doelstellingen, die ik vooraf gesteld bij deze tocht al gehaald. Daarnaast spelen er zich in de naaste familiekring ook een aantal zaken, waarvan ik vind, dat ik daar ook een deel in moet dragen. Ik ga daar verder niet op in. Maar dat is zeker mijn mening.

Ik kom op een later moment nog wel een keer terug op de doelen, die ik wilde halen.

De familie Nagelmaeker (mijn broers, zussen, neven en nichten) is zich aan het voorbereiden op een leuk familieweekeinde in Musselkanaal. Wel een weekeinde met een triest randje. Maar dat hoort ook bij het leven als je het tenminste ten volle wilt leven.

Ik vind het jammer daar niet bij te te kunnen zijn. Maarja, je kunt nu eenmaal niet alles hebben. Laat ik het er op houden, dat ik hoop morgen via Skype of FaceTime even aanwezig te kunnen zijn.

Ik wens alle aanwezigen veel plezier met elkaar. Uit ervaring weet ik dat dit zondermeer gaat lukken.

Als het goed is 'De Open Kring' druk met het startweekeinde. Ook deze betrokkenen wens ik veel plezier met elkaar. Maak er een inspirerend weekeinde van met elkaar.

Groeten en tot blogs
Raymond

  • 20 September 2013 - 19:44

    Anja Van Dijken:

    Ben verrast dat je terugkeert. Maar welkom terug straks in de Open Kring. We missen je erg bij het koor, Joost heeft het nog wel eens over jou ;-). Maar eerst maar eens acclimatiseren in Nederland.
    ik blijf je nog een paar weken volgen.

  • 20 September 2013 - 21:27

    Reinhardt:

    Ik wil nog even (laat) reageren op je dag van gister maar toch ook vandaag.
    Al lezend viel mijn mond open van verbazing, wat een gave mensen kom je tegen!
    Het zal wel liggen aan je vriendelijke uitstraling neem ik aan en terwijl ik dit schrijf denk ik aan nog iets...
    Twee jaar geleden toen het regelmatig "spaak liep" maakte je ook de meest leuke contacten.
    Nu helpen ook de meest uiteenlopende mensen je weer op het goede spoor; er zijn reacties van blog lezers die het hebben over engeltjes maar het zijn gewoon heel aardige behulpzame mensen, gecombineerd met het feit dat jij er ook een bent geeft deze fijne ontmoetingen!
    Nu Joost snel komt hoop ik dat hij behalve mee fietser ook gastcolumnist zal zijn.
    Een goede reis verder

    Reinhardt

  • 20 September 2013 - 21:59

    Simon:

    Mooi, Raymond! Alle begrip ervoor dat je je reis gaat afbreken en later voortzetten wellicht. Je tocht leest als een jongensboek, een avonturenroman. Het doet me goed. Succes verder.

  • 20 September 2013 - 23:23

    Jacques:

    Zo waarde broeder, als je zoal op de fiets rijdt zul je alle zaken heel hard door je heen laten gaan.
    Ik denk dat allen begrijpen dat je na alle doelen te hebben bereikt je ook zo kranig moet zijn om het pad naar huis te kiezen, ze hebben je daar ook nodig. Echt heel veel bewondering. En dan is het beleven van mensen met de Nagelmaekers. Dan ben je, en zal ook uit jou komen een heel rare combinatie en wel van een (over)heersend karakter maar met een enorm sociaal vermogen. Het frappante is dat anders dan vele die zo'n heavy karakter bezitten, wij juist sociaal heersend zijn. Dus man gefeliciteerd dat jij zelf dit karakter in jezelf hebt mogen ontdekken. Als ik de sprong naar Istanbul moet inschatten zul je daar begin oktober aankomen. Snel woensdag en wat rustiger in het volgend weekend. dus peddel in hoog tempo door en mogelijk dat Joost nog komt, maar dat zal wel niet. Dus alleen maar met duizenden lieve mensen om je heen moet dat lukken. Alle geluk, mooi weer, een windje in de rug. Ja, niemand die jou wat kan maken. Veel plezier met alle fahrraders of cyclisten allen zijn begaan met dezelfde geest. We gaan ervoor en genieten van ieder moment. Ik kan morgen niet de mail lezen. Maar zondag zal ik weer van de partij zijn. Ik zie je mogelijk via Skype.
    Groet, Jacques

  • 21 September 2013 - 12:11

    Jos:

    Hoi Raymond,
    Jammer dat je het oorspronkelijke plan gaat verlaten al is Istanbul ook een prachtig eindpunt. Voor de rest verbaas ik mij over de hoeveelheid pech die je hebt. Al dat gezoek naar fietsenzaken brengt je wel in contact met allerlei behulpzame types maar pech blijft toch altijd pech. Ik zou mij voor een volgende fietstocht, die er ongetwijfeld gaat komen, eens ernstig buigen over het achterwiel. Dat moet toch zijn op te lossen zijn misschien iets met dikkere spaken? Prima dat je ondanks alles het toch naar je zin hebt, zo'n fietsvakantie is toch altijd weer prima om het leven in de juiste verhoudingen te zien.
    Succes en ik blijf je belangstellend volgen
    Jos

  • 21 September 2013 - 22:35

    Nel En Judith:

    Lieve Raymond,

    Thomas en Jan hebben jouw voorbeeld gevolgd en zijn nu samen op fietsweekend!
    Ik (Judith) ben bij Nel in Zwolle en we komen net bij opa en oma vandaan. M'n vuurdoop als chauffeur! Verstandig besluit heb je genomen. Mooi hoe je je gevoel volgt. Wat leuk dat je samen met Joost de laatste etappe gaat nemen. We wensen je heel veel geluk, succes, bijzondere ontmoetingen en fijne dagen.

    Liefs, Nel en Judith

  • 22 September 2013 - 15:37

    Henk Timmerman:

    Dag Raymond,

    Van Karste de Graaf hoorde ik dat je met een grote fietstocht bezig bent en via hem heb ik de link naar jouw blog gekregen. Geweldig om te lezen wat je mee maakt. Ik herken het helemaal van mijn fietstocht in juni naar Praag. Na elke regenbui komt er weer zonneschijn en na elke klim weer een afdaling en onverwachte ontmoetingen. Je hebt nogal wat materiaal pech gehad begreep ik. Zet hem op, ik hoor graag na afloop ook je verhalen.

    groeten
    Henk Timmerman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond en Wil

Gezicht op Praag

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 131664

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Alpe d'Huez - Nederland

29 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Van Marseille via Bordeaux naar huis

08 Augustus 2013 - 15 December 2013

Dwars door Europa

30 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Narbonne-Roermond

15 Juni 2011 - 21 Juli 2011

St Petersburg/Helsinki

19 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Fietstocht naar en door de Baltische Staten

Landen bezocht: